tisdag 15 september 2009

Kan vara svininfluensa ändå..

Tja, där ser man.
Kan visst ha det iaf.
Svininfluensa liknar vanlig förkylning, feber, snuva, hosta och halsont.
Se där.
"All in" liksom.
Som i Poker ni vet.

Jag har nämligen beslutat mig för att inlemma mig i den klunga människor som alltid säger sig ha influensa även för en vanlig förkylning. Jag har alltid trott att influensa är värre än förkylning, rent allmänt sett.
Nu verkar det inte så.
Svininfluensa kan vara "lindrig" också, är över på en vecka utan behandling.

Varför jag beslutat att joina influensagruppen är att då kanske jag kan få mer markservice av Maken.
Och tyckasyndom handlingar... *väntar spänt*
Tänkte testa.
Ni vet en karl som är sjuk.. ojojoj sicket elände.
Funderar på något liknande.
En nära-dödenflunsa alltså, eller sk vanlig karlsnuva.

Idag fick jag en trerätters middag. Pyttipanna, köttbullar och potatisbullar i en härligt god pytt, "häntiveckan"liksom. Superdupergott var det då, jag åt varenda smula. Klockan var förvisso 19.30 och jag hade inte ätit på ett dygn men jag tror detta gjorde susen..

Fast då var jag jäkligt risig också.
Och är *suckar*

Åhh (ska jag stöna autentiskt förstås) oj vad jag känner mig svinig, ska jag säga..
Undrar om inte jag fick ett till flunsasymtom (diarre, illamående enl. google) vojne vojne så dålig jag är ska jag liksom snora till.
Atchjoohoo ska jag nysa (i armvecket, jag vet) och torka näsan och hakan av spottet, sen ska jag sjunka ner i soffan och se allmänt hängig ut.

Har allt klart för mig.
Ska gå sakta och flåsande (luftvägarna ni vet) och liksom famla mig fram i feberfrosseliknande vingel (febern ni vet) och gärna vimsa lite allmänt och verka lite osammanhängande.

Fast när jag tänker efter.... sådär är jag ju redan, förutom feberfrossan. Knaprar ju Panodil så jag har inte en susning om vad jag har för temp men känner mig inte riktigt febrig heller. Ännu.

Halvdäckad (inte dubbeldäckad som man kan tro pga min fetma) ligger jag i soffan och svamlar, hostar och nyser i ett konstant schema. Jag flåsar av minsta lilla, andas genom munnen och orkar nada.
Tar Panodil och mår bättre en stund efter, sprayar lös i näsan, snyter och mår näsligen bättre en stund.
Sen är det dags igen.

Vanliga förkylnings/influensasymton alltså.
Maken är orolig för att det är svininfluensan, att jag ska smitta honom och då blir han ju extra mycket sjuk för han är karl.. och fisket som börjar på söndag.

Nu nog med sjukdomssnack.

Nu ska jag tillbaka till tv-soffan. Ska se färdigt filmen innan jag somnar, det kanske inte går men jag ska då fan försöka.

Där ska jag ligga och krya på mig.
Som Nilla så fint uttryckte det i sitt motto.
-Här ligger jag och duger.
Så himla bra.
Det gör jag snart.
Ligger och duger.
OCH kryar på mig.
Bara en sån sak!

Tjillevippen..

3 kommentarer:

  1. Detta inlägget ska jag kopiera i bakhuet, så jag vet hur jag ska föra(!) mej om o när det blir min tur. Då ska jag tamejfaen sörvas!

    SvaraRadera
  2. Smart drag,med markservice och allt...fick inte jag när jag var sjuk...:))
    Hoppas nu att du kryar på dig,kram vännen

    SvaraRadera