fredag 18 september 2009

Nån jävel smyger utanför mitt hus!!

Maken har åkt iväg till Marinan för nu ska kollegans båt sjösättas.

Ett par minuter sen han åkt hör jag rop utanför. Det lät väldigt likt en idiot vi haft oturen att lära känna.
Vi har fönster öppna i varje rum så jag hörde det tydligt. Det lät som om han ropade på någon.

Det gick en minut till så hörde jag det igen, det lät nära denna gång, typ tio meter från fönstret.
Jag gick så raskt jag kunde, samtidigt som jag försökte se oberörd ut iväg och låste ytterdörren.
Sen tog jag upp mobilen och "pratade" i den, medans jag hoppades att den inte skulle ringa.

Jag gick tillbaka till datorrummet där jag satt, slog av skärmen och alla lampor och trycker näsan mot rutan.
Ser ingenting.
Men hör.

Jag hör steg utanför fönstret, och viskningar.
Inte av ungdomar utan av vuxna.
Jävligt obehagligt.
Sen hör jag hur dom klampar över stenmuren som vi har bakom huset, den är fem meter från vardagsrumsfönstret. Jag hör stenar rasa ner.

Nå, nu hörs ingenting. Det är så himla typiskt för jag är så jäkla mörkrädd. Tur att jag tvingat Maken sätta upp persienner nere, så jag kan stänga om mig.
Kanske var orsaken till detta smygande ikväll en bortsprungen hund, mycket troligt så här i älgjaktstider, men obehagligt ändå.
Särskilt om det var han.
Idioten.

Usch, nu måste jag på med tv´n för att jag ska sluta sitta och lyssna efter mystiska ljud.
Jag som var i farten att irritera mig på olika besöksräknare för bloggar och hemsidor.
Jag har provat flera och det som retar mig är att alla visar otroligt mycket olika siffror. Alltså olika varandra.

Om någon har erfarenhet av bra besöksräknare så skriv gärna en rad. Jag vet inte vilken man ska tro på, om någon.
Vilse i pannkakan är bara förnamnet..

5 kommentarer:

  1. Här är en till som är otroligt mörkrädd. Jag inbillar mig massa läskiga saker när jag är själv. Det blir på gränsen till outhärdligt.

    SvaraRadera
  2. Hu, vad hemskt. Låter som värsta rysaren. Fast på riktigt... =S

    Allt väl nu, eller?

    SvaraRadera
  3. Läskigt. Jag är inte mörkrädd, men jag skulle också bli skraj om det var någon i trädgården. Framför allt om det kunde vara en idiotbekant.

    Angående besöksräknare har jag inget att komma med. Jag vill inte ha någon. Jag blir stressad nog av att se att jag har "följare". Jag skulle bli ett nervvrak om jag hade en statistikfunktion.

    SvaraRadera
  4. Usch, va störd jag skulle bli om jag hörde någon smyga omkring för nära vårt hus. Antagligen skulle jag drämma upp ett fönster och fråga vad fan de höll på med. Inte för att jag är orädd utan för att jag vill verka orädd...
    Kaxig yta med en liten hare innanför typ.

    SvaraRadera
  5. Agneta. Ja visst är det otäckt.
    Jag blir alltid så irriterad på mig själv för jag har också livlig fantasi. Har jag fått för mig något så kan jag inte släppa det. Går och lyssnar som en tok *sucka*

    Anna, allt väl ;)

    Tjockisen, idioter är dom allra värsta! ;)
    Statistik är både på gott och ont. Jag har inte kollat på hela sommaren men nu började jag titta på siffrorna lite, blev ännu oklokare än tidigare.

    Nilla, jag önskar jag var som du. Jag gick och låste och sen satt jag och tryckte i mörkret (för att "dom" inte ska se mig)..
    Jag ska försöka nästa gånga att smälla i någon dörr el. likn och se om det hjälper!

    SvaraRadera