torsdag 17 september 2009

Bättre idag

Japp, är på bättringsvägen.
En slags racerförkylning, mycket av allt men i speedig fart. Eller om det nu är svininfluensa.
Vad det nu än är så känns det lite bättre idag. Fortfarande full av äckelsnor och huvudvärk, men piggare trots allt.
Igår var ingen toppendag precis. Låg och vilade halva dagen, delvis sovande men det gjorde kanske susen för idag känns det mindre bomulligt i skallen.

Idag har jag kunnat vara igång lite iaf.
Vi har gjort klart i fiskberedningen, gjort fint i personalrummet med diskställ och krokar, lampor och mattor. Nu är det tio minuters spolning kvar. Allt annat är klart, det ska bara spolas av golv och gallringsbord sen är det fix och färdigt för att användas.
Även om jag flåsade värre än någonsin så fort jag tog mer än två steg på raken så blev rätt mycket gjort och det känns superskönt.

Personalfrågan är också avklarad. Tre nya kommer från arbetsförmedlingen, pigga och trevliga tjejer, vi har en del nya iår så det krävs lite mer av oss och dom "gamla". Nu är ju löjberedning ingen raketforskning precis men det krävs ändå lite rutin och handlag, men har man rätt inställning så går allt bra.

Maken börjar känna sig lite hängig nu så det jag har har han nu fått. Bra att det kommer nu och inte på söndag. Lite tid att krassla på innan det gäller att ta nya tag.

Annars har jag inte gjort mycket senaste dagarna, nu när jag börjar pigga på mig har jag märkligt nog börjat ana en viss lust till diverse kreativa projekt, säkert pga att fisket snart drar igång och varken tid eller ork kommer att finnas till kreativitet *jäkla typiskt va?*

Nå, jag kan ladda med inspiration och lusta tills fisket är klart, då ska jag producera så ni kan inte ana mängden alster jag ska ge upphov till *kan knappt ana det själv så jag ska kanske inte kaxa till mig för mycket*

Fridens!

5 kommentarer:

  1. Skönt att du är på bättringsvägen! Hoppas det fortsätter så!

    SvaraRadera
  2. Det var ju faen vad fort det gick över?!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är på bättringsvägen!

    Men du verkar inte grymta så mycket, så det är nog inte svininfluensan... ;)

    SvaraRadera
  4. Inget är som känslan när man börjar återhämta sig från en redig influensa! Livet på nytt liksom. Och man vet plötsligt vad som är viktigt i livet. Sen glömmer man snabbt det, men ändå.

    SvaraRadera
  5. ja jag bara väntar..alla i min familj går nyser o snorar men ingen har det brutit ut på..jag nyser men inget mer.-) får vara gla så länge det varar:-)

    SvaraRadera