fredag 2 oktober 2009

Dags för fredagsmys!

Härligt.

Klar med rommen för idag. Imorgon ska vi bara sätta på lock och frysa in dagens rom. Sen lite spolning av lokalen och sen är det klart.

Snacka om helgkänsla igen.
Som sjukpensionär och maka till en yrkesfiskare så finns ingen helgkänsla i den bemärkelsen som helgledighet när man jobbar.
Nu finns den där.
*njuta*

Ikväll ska vi hyra en film, kanske hämta mat någonstans och bara ligga och slappa framför tv´n. Imorgon ska det snoozas av stora mått, sen ett ryck i beredningen gällande infrysning och spolning, och sen ska vi nog ut till stugan och sova en natt.
Där finns inga måsten.

Jo, faktiskt har vi några måsten denna gång.
T.ex vintring ska ske nu och helst inte när det är försent. Jag kan räkna upp många år då vintring inte har skett och när vi åker ut på vintern ser vi översnöade bord med en liten kulle som indikerar en krukväxt som inte riktig är så kry.
Det kan också vara svårt att minnas var alla blomkrukor stod när man kommer ut och allt är översnöat, kan vara mycket svårt att väja med skotern kan jag tillägga.

Härligt med en kväll av bastu, brasknaster, grillat till middag och en kväll utan måsten.
Förutom vintringen förstås som ska ske f ö r e mysningen!

Idag var jag klar kl.13 i beredningen.
Bara en sån sak!
Maken är på varvet och övervakar lyftkranen som hanterar hans ögonsten, fiskebåten som varit upp på land för årliga höstservicen.

Jag klampade in (för stora stövlar) och hoppad vigt och graciöst i duschen. Njöt otroligt mycket av min dusch kan jag säga.
Passade listigt på med att spola av golvet i toan och torka lite här och där, det var rätt mycket damm märkte jag då dessa råttor virvlade omkring vid avloppet. Fiskade upp ett halvt kilo blöta dammråttor som jag förpassade till toastolen
Även fiskfjäll och löjrom fanns att skåda på golv och tvättställ.
Nu finns det något mindre dylikt att skåda
Jag är absolut ingen städpedant alls som ni förstår utan jag nöjer mig med en badrumsstandard (städningen) som är något bättre än värst.
Särskilt under fisket!

Alla kläder åkte i tvättmaskinen där de ska genomgå en rejäl tvättning, MED förtvätt.
Fisklukt är svårt att tvätta bort.

Så, inaff med fiskeglamouren för idag. Nu ska jag koka mig lite te och sen ska jag köra en bloggvandring och se vad som hänt hos er som inte upplever mitt glamourösa liv.


1 kommentar: