lördag 23 januari 2010

Upprop NyKreativitetsPersonerFörÖkatVälmående!

N.K.P.F.Ö.V är mitt nystartade projekt.
Det handlar om att samordna alla nykreativas insatser så att det knypplas, donas och påtas i alla hörn.
Nu tänker jag inte Haiti. Nog för att många tankar går åt det hållet också men det är en helt annan grej.
Jag snackar kreativa insatser för vårt eget ökade välmående.
Jag själv går i bräschen med ett kreativt inslag i form av städning av skafferi två.
Det behöver inte alltså betyda handarbeten i vardagliga ord, typ sömnad, virkning och knyppling utan allt som vi mår bra av efteråt.

Jag mådde bra av mitt skafferibestyr.
Jag hittade fyra (!!) paket florsocker, varav två var öppnade. Jag undrar vad jag tänkte baka.
Jag hittade två pkt kakao, fulla bägge två.
Två pkt vanillinsocker förutom det påbörjade.
Däremot hade jag slut bakpulver.
Där hade jag inte ett enda paket gömt i något skrymsle.

Det var egentligen därför jag började röja i skafferiet om jag skulle vara ärlig. Det var inte precis ett medvetet val där i början utan det växte fram allteftersom behovet uppstod.

Hur som helst så var det ett kreativt initiativ som jag nu applåderar *applåderar mig själv*
Och med detta stordåd ska jag låta mig nöja!

Mitt halstillstånd är oförändrat, samma gäller hostan och öronen *informerar* så jag ser fram emot kraftig förbättring tills imorgon då jag går in på tionde dagen med halsont. Första gången i mitt liv vill jag minnas.
Förkylningar har jag ju haft i massor, vissa lindrigare och vissa kraftiga men halsont så är länge har jag nog inte haft. Är det inte bättre på måndag måste jag ju söka för detta elände.

Hoppas ni har en härlig lördag ni alla därute. Må väl och ät gott.
Fridens!

3 kommentarer:

  1. Du är illa drabbad, kacke kacke. (stackars, stackars) Tröst tröst.

    SvaraRadera
  2. Hej du, jodu en kan hitta vad som helst när man städar i skôpa, men en ska nog kolla bäst före datum, en kan få en cock för inte går väl åren så fort. Florsockret ska du väl ha till biskviera. Glömde att säga att ugglenessesärera var jättefina. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Hua!! Nu måste du väl ändå snart få bli frisk. Vilka fina grejer du gjort. Jag har bytt gardiner idag:) Det var väl kreativt.;) Krya på dig och hälsa kusin:) Kram på er.

    SvaraRadera