måndag 4 januari 2010

Äntligen vår!...

... önskar jag att jag kunde vråla ut.
Jävlarvadjaghatardenlångakallasvinvintern!
Den blir längre för varje år.
Den blir tyngre för varje år.
Den blir mörkare, kallare och mer djävulsk för varje år.

Kan det vara åldern?
Kan det vara så att jag som nyss var nästan okysst nu blivit äldre?? va? va?

Jaa, vad det då beror på så lider jag vintertid bara mer för varje år.
Önskar jag hade många pengar så jag kunde spendera dom på varmare breddgrader varje vinter, alternativt flytta söööderut *muttrar*

Idag har vi skottat för hand. Jag finputsade, sopade bilen och skottade broarna (fyra st) medans Maken tog det tyngsta.
Oh gudars skymning så kallt det var. Näsan frös, örhängena förfrös örsnibbarna. Snoret rann och tårna blånade.
-18 och blåst är ju så inte härligt som jag skulle kunna önska precis. Tvärtom.

Och om bara fyra månader börjar det våras här.
Endast fyra månader kvar. Hör ni vilket hån?

Om jag hade möjlighet skulle jag flytta ögonaböj.
Jag skulle ha kvar huset häruppe, och stugan, för somrarna vill jag spendera här.
Den ljusa sommaren är guld värd för mig.
Men resten.
November, januari och februari är skithemska månader. December så händer mycket annat, advent och mys, så den gå an, men de runtomkring. Mars går väl an om det inte är svinkallt, april liksaså. Men de övriga är dubbelt jobbiga..Huvva.

Som snögubbar såg vi ut när vi kom in, snön yrde i takt med det vi skottade undan.
Hurtigt och hälsosamt men ack så kallt.

Nu ska jag kura soffa hela kvällen. Gömd under filten. Kallt inne också, blåsten ger mer värk och kroppen vill bara slöa.
Och vem är väl jag att hejda min kropps önskningar?

12 kommentarer:

  1. Hittade din gamla blogg på bloggportalen, presentera den här nya där nu! BUMS! Du måste LÄSAS!!!

    SvaraRadera
  2. Idag vaknade hoppet, endast -3, nu attans kanske det börjar töa ;)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att fler än jag inte är levande solsken!
    Kram på dig, en varm en!

    SvaraRadera
  4. Kerstin. Ok. Uppfattat.
    Uppdrag utfört!
    ;)

    Madlar. Jag minns när vi hade -3. Ifjol våras typ..
    Vi har -20 nu. Känns lite långt bort till våren faktiskt.

    Agneta. Tack för din varma kram.
    Solsken borde man vara men jag får nöja mig med att vänta till solen börjar lysa, typ i juni *sucka*

    SvaraRadera
  5. Men flytta hit ner!
    Här blir det vår i mars, då sitter jag utanför huset i lä och solar...*längtar*

    SvaraRadera
  6. Läste rubriken på ditt inlägg och tänkte att nu har hon nog slagit huvudet :) Önskar också att våren snart var här. Vi har visserligen inte lika kallt och mörkt här nere, men jag har också börjat hata vintern mer för varje år. Kanske är det så att vi behöver mer sol och ljus med åren?
    Skickar en Skånekram till dig i norr!

    SvaraRadera
  7. *hehe* Å jag som är på väg mot snölandet med allt vad det innebär. Du stannar väl där av samma skäl som jag-kärleken.
    Är du född uppåt? Eh inte jag. Det kommer bli en himla kontrast men jag älskar snön och står ut med mörker oxå.

    SvaraRadera
  8. Ibland är det bara att gilla läget.

    Är det till någon tröst om jag säger att det är -15 här nedanför Vänern också... ;)

    SvaraRadera
  9. Såg rubriken och började fundera, var bor hon egentligen??

    Skämt åtsido, börjar själv att längta efter våren, den kommer väl till oss i slutet på mars. Hoppas att den kommer tidigare.

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  10. Ja det är ju lite väl kallt. Burr!!!
    Trodde jag skulle förfrysa fingrarna när jag knappade in koden till bensinkortet idag. Fy! Man är ju inte riktigt van med sånhär kyla när man bor i lilla Strängnäs (8 mil önster om Stockholm). Har inte ens ett par riktgt varma vinterdojjor. Kör fortfarande med Addidassneakers. Inte undra på att jag fryser om fötterna.

    God fortsättning!!
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Vill oxå ha vår,värme,sol....Lääääängtarrrr

    SvaraRadera
  12. God fortsättning! Hoppas att du får upp värmen i soffan, inte kul med värk. Ha en riktigt fin dag!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera