fredag 15 januari 2010

Förbannad idag!

Så in i fanders förbannad är jag. Och Maken.
Det blir inget fiske för oss i vår. Idag fick Maken reda på det genom en slump.
Tydligen blev detta klart redan i höstas men vi fick inte veta något alls.

Den som håller i det hela fick Maken tag på idag, och tänk: han hade tänkt på att ringa Maken och säga de nya förhållandena.
Det var väl för väl att han ändå tänkt göra det.
Han fortsatte med att han själv inte fick veta förräns i julas.

I början av november sa han åt en annan fiskare att inte köra ner båten pga neddragningarna.
Inte åt oss.
Jävla idiot.
Nu ska jag räkna ut vad nedkörningen kostade och fakturera salteriet på den summan. Vi får väl inte ett öre men det ska åtminstone krigas för att få den ersättningen.
Krig.

Så dagen förstördes pga detta.
Jag har varit så arg att jag velat skrika och domdera men det har jag inte kunnat fullt ut.
Jag är ju stum.
Så hes att det inte är mycket som kommer fram, och det som kommer fram är sexigt värre, hest sexigt. Snörvlar också lite sexigt (vill jag tro), har också lite extatiskt ont i öronen också, samt halsen. Sexigt värre alltså.
Eller hur det nu var.
Tur man kan vara arg inombords, samt hest bräka fram svordomar i tid och otid.

Nå, nu blir det en tidig utflytt för oss till stugan, och mycket fiske hemmavid.
Det gäller att försöka se det positiva i tillvaron.
Så gott det går.



Just nu är det svårt att se det så.

8 kommentarer:

  1. Men den dumma jäveln! *stöttar*
    Är du säker på att det inte är något skumrask där?

    SvaraRadera
  2. näe så förbannat dumt! fakturera för sveda o värk o arbetskostnad med....lider med dej! kramen!!

    SvaraRadera
  3. SVEK! Gör ont. Vad ska man säga? Usch. En människa med en liten själ iallafall. Fruktansvärt dåligt gjort. Jag är så ledsen för din/er skull.

    SvaraRadera
  4. Men vilket sätt! Ibland tror man inte att folk är kloka.

    För övrigt vill jag gärna tro att du har rätt i att det är sexigt med snuva. Att vara röd och fnasig under näsan är väl också ganska hett? Visst?

    SvaraRadera
  5. Men det är ju tanken som räknas, ju... Hm... nej, det är det inte alltid. Dåligt att inte informera er i tid. Riktigt dåligt.

    SvaraRadera
  6. Nilla. Jag är ganska säker på att det är mycket skumrask på gång. Fiskebranchen är en skitig branch.
    Tyvärr.
    Där kan man få en kniv i ryggen om den som stack en kan tjäna på det.
    Synd och tråkigt är det.
    Men jag tackar för sympatin.

    Gladmymlan. Tackar och kramar tillbaka. Det känns rätt trist just nu. Och osäkert ekonomiskt.
    Men det löser sig säkert.

    Kerstin. Det känns ruttet faktiskt, och onödigt. Hade vi vetat hade vi ju inte investerat som vi nu gjort.
    Idioter är dom, hela bunten.

    Tjockisen,nä man tror ibland inte på att sådant kan ske, men tjena där hade man fel.

    Själv har jag också nu lite röd snok, lite sårig i ögonvrårna och dt är också sexigt värre ;)

    Agneta. Jo, det är dåligt, om vår ilska vore energi så skulle vi leva billigt!

    SvaraRadera
  7. Ja vá säger man? Ingentin för man blir stum.
    Jag tycker riktigt synd om er!
    Kan ni se det positiva så är det ju bra!
    Gjort är gjort eller bestämt är bestämt. Men du, vrid om näsan (eller helst nått annat) på karln när du ser honom!
    /Eva

    SvaraRadera
  8. förstår precis att du är förbannad. Med Rätta! Hur kan de bara göra så???
    Fakturera dem rejält!

    kramar

    Lena

    SvaraRadera