onsdag 20 januari 2010

En glädjens dag!

Nyss ringde den man som jag skrev om i förra inlägget.
Han ringde upp Maken med orden
-Det är NN men lägg inte på luren! lägg inte på luren förräns jag får säga det jag vill säga!

för det gjorde han ju sist ;)

Nu blir det så att Maken och tre till får dela på kakan. Så det blir ett par veckors fiske iaf. Maken är både lättad och glad.
Det lönade sig att bli förbannad sist och lägga på luren. För då när Maken pratade med NN så blev han (maken) så förbannad att han till sist slängde på luren. NN ringde upp ett par gånger efter varandra men Maken la på alla gångerna. SÅ arg och besviken var han och rädd att säga lite för mycket.

Så nu är lugnet återställt. Det känns skönt nu att allt inte varit förgäves, nedkörning av båten, redskapsinköp etc.
Fast troligtvis så hade detta inte hänt om Maken tagit förra samtalet bättre, det tror jag inte.

Så idag blev en bra dag.

Jag som egoistiskt också hade sett fram emot lite städning i lugn och ro, som förra våren, och lite småprojekt som legat på att-viljalistan länge.
Nu blir även det av.
Win-win alltså.

Så nu kan jag med glädje gå upp och fortsätta med mitt, det är otroligt vad goda nyheter kan frigöra energi.
T.o.m när man är förkyld....
mm I like!
;)

Fridens!

6 kommentarer:

  1. JA!!! Dagens glädje!! FETGRATTIS!!

    SvaraRadera
  2. Ibland hjälper det ju att ilskna till :)

    Jag gillar verkligen bilden du har på din sida. Längtar till sommaren då vi ska till Göteborgs skärgård.

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att höra! Goda nyheter! =)

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!
    Det lönar sig att bli förbannad! =)

    SvaraRadera
  5. När ska du/ni komma och köpa blommor på InterFlora och hälsa på mig? :D haha.

    SvaraRadera
  6. Tänk att man ska behöva bli förbannad!?
    Jag är uppriktigt superglad för er skull!!!

    Ha ha underbar humor som sagt, det där som mannen sa om Allis :)

    Hoppas det blir mycket fisk i näten!
    Må så gott!
    /Eva

    SvaraRadera