måndag 11 januari 2010

Måndag igen

Helgen har gått fort.
I lördags hade vi vännerna på middag. Vi åt fiskbuffé och det var gott.
Det är så bra med fiskbuffé för det är mycket man kan förbereda och kräver inte så mycket före själva serverandet.
Har man dålig rygg så är det inte kul att ha jävligt ont när gästerna kommer.

Maten var uppskattad.
Jag gjorde en lax-och löjromstårta och den var god. Den blev lite låg eftersom jag minskade receptet men det gjorde ingenting.
Sen hade vi lite röror, lax i alla former och ägghalvor med kräftröra och ansjovis.
Mums.

Sen spelade vi Gin Rummy och jag kan gott meddela er att jag var suverän.
På allt. Vann allt och allting.
Eller så inte.
Tur att man inte tar det så allvarligt, eller spelar om pengar ;)
Kul var det iaf. Lite krångligt att komma ihåg vad man skulle spara på men det tog sig med tiden.
Kul spel och vi kräver revansch!
Hade så jäkla ont i ryggen (trots soffsittande) att jag trodde att loppet var kört. Tänkte att söndagen får spenderas liggande.
Men det hade varit värt det för det var jättetrevligt!
Så blev det turligt nog inte även om inga direkta knop blev gjorda.

Det blev ganska sent innan vi kom oss i säng och söndagen spenderades gäspande. Vet inte varför jag var så sabla trött men fördelen var ju att vi kom oss i säng före halv tolv igår kväll.
Mycket fiffigt.
Vända tillbaka dygn är jobbigt.

Idag ska jag sy har jag tänkt. Maken har rattat iväg till Marinan och jag tänkte sy. Inte göra hushållssysslor (vad många s det blev, hm) utan bara sy.
Väntar bara att ryggen ska komma igång lite mer.
Nu kan jag med besvär böja mig ner till mina egna knän, när jag står alltså.
Vig som en skottkärra alltså.

Och smal.
Som en vidja om midjan.
Och snygg.
Som en simpa.
Och smart.
Som en ask läkerol ungefär.

Däremot är det jäkla skönt att kallperioden är över för denna gång, förhoppningsvis är den gjord för hela vintern.
Igår hade vi nollgradigt ett tag, och nu har vi -4. Rena blidan alltså.
Sköönt.
Inga vårkänslor precis men skönt att slippa det superkalla.

8 kommentarer:

  1. Gin Rummy?

    Jag kan ge mig 17 på att det finns en travhäst med det namanet.
    *måste kolla*

    Återkommer!!

    SvaraRadera
  2. Jajamen!!

    Det fanns tom två med det namnet!!
    *ler stort*

    Jaså?
    Ingen var intresserad av att veta det??
    Gud vad konstigt... ;-)

    För övrigt är jag också smal som en vidja.
    Fast mer om lillfingret än midjan.
    Alltid något.

    SvaraRadera
  3. Den maten...*dräggel*
    Herregud nu måste jag äta lunch. Blir dock inga sådana läckerheter. Vet inte vad det blir faktiskt. Falukorv, kanske.

    Förutom ovanstående extremt intressanta information måste jag också erkänna att jag inte vet vad en simpa är för något. Men jag förstår att det måste vara något sjuinihelvete snyggt.

    SvaraRadera
  4. Jag tror nog inte att jag kommer att gå på denna klassträff, inte som jag känner nu. Har inget behova av det. Får väl se.

    Ja visst är jag smal också, eller försöker att bli. -1,2 kg på en vecka, jag är så stolt så:)
    Hoppas att din rygg är bättre, det är ett helsike att ha ont i ryggen.

    Kramar

    Lena

    SvaraRadera
  5. jag är inte heller smal nånstans ,, eller jo om handlederna ..men det gills väl inte

    fiskbuffe var nytt för mig

    SvaraRadera
  6. Bara jag som tassar in.
    ...och ut. :-)

    SvaraRadera