tisdag 12 januari 2010

Tunga tisdagen!

Ja, herreminje vad trögt allt går.
Varje steg är tungt som satan helt enkelt.

Jag ska banne mig kategorisera mina inlägg ordentligt, som Nilla gjort.
En av kategorierna ska fanimej heta Gnäll, i massor.
För ibland har jag tonvis med gnäll i mig.
På värken, på vädret, på vissa människor, på mig själv fast mest på andra ;) osv osv.

Fast jag fattar inte när jag ska göra det. När ska jag orka?
På min agenda står det för närvarande
- kontera massor av verifikat (ni hör ju själv hur jäkla kul det låter)
- göra en sammanställning på momser in och ut mm mm (ännu jävla roligare)
- städa
- tvätta ur tvättkorgen som aldrig blir tom
- promenera varje dag
- sy
- sy
- sy

Ja, ni ser ju. Städa känns riktigt kul faktiskt. Men ändå är bokföringen viktigast.
Shitpomfritt så trist.

Idag kom vår nya båtmotor. Maken i extas.
Så stor den är, kom ut och se (eeh...?)
Jag gick ut och såg, och gud så bautastor den var.
Jamena, orkar båten hålla upp den, var min intelligenta fråga.
Minen sa mig att det var den.
Därmed lämnar jag det ämnet.

Eller inte riktigt, jag kom på en sak, en viktig orsak + sak som absolut har med saken att göra.
Jamenaherregud vilken fart jag ska susa omkring med i sommar.
Då kommer en tur hem att ta fyra minuter. Max.
Då susar en Ulrika fram vid ratten i många många knop och oooiiii ska jag vråla av fartglädje!
Helt otroligt så fort jag ska åka. Jag längtar mig galen.
Det är långt dit.

Och ännu längre känns det som när jag är så fet.
Inte att nu just det påverkar men barasådärutifallatt.
Som smal skulle tiden gå fort. Vintern vara tokkul.
Inte lång, kall och djävlig som den är nu.
Tänk, inga enorma stånkanden i trappen eller på promenaden, jag skulle flyta fram på lätta steg, ta ett hopsasteg bara för att jag kan och livet skulle vara supernajs.

... det är jag säker på.

Toksäker!

Inaffsädd!

*suckar och loggar ut*

5 kommentarer:

  1. Ja, fifan, vad kul man skulle ha om man var smal och snygg. Ojojoj.

    Men det låter väldigt kul med den där båten också. I den gör det väl inget att man är tjock? Den går väl lika fort ändå, eller?

    SvaraRadera
  2. Så jäkla kul är det inte att vara smal. Jag lovar...

    Man får nog inte mer rolig än vad man gör sig. Så jag håller med Osloskånskan, börja med några hopsasteg och ta sedan en sak i taget. Men ta det försiktigt.

    Kram, Anna

    SvaraRadera
  3. Min uppfattning om tjocklek på människan och fart på fordon är följande;

    (Det gäller iofs bara gokart....men ändå.)

    Min rejält tilltagna vikt gör att jag är segare i starten men jäklar när den har fått upp farten då bistår min tjocka lekamen med ordentligt tryck och massor av fart.

    Borde kunna praktiseras på båtar också. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är rätt smal,och tycker vintern är pest just nu. Jag tror inte att det spelar någon roll om man är tjock eller smal. Viktigast är nog att man trivs med sig själv. Jag tog min första promenad ikväll. Innan dess hade jag inte promenerat sen i våras. Där kan man snacka om att stånka.....Men det blir nog bättre ju mer jag går. Kram till dig i kylan.

    SvaraRadera