onsdag 27 januari 2010

Ovädersdag

Årets oväder, eller vinterns kanske jag ska säga, är snart över.
Hoppas jag.
Vi var in till stan idag, Maken skulle till tandläkaren och jag till Apoteket.
I stan var det lite kaosartat med skottning som pågick för fullt och hemma i byn var det inte skottat alls.

Tur vi har fyrhjulsdrift.
Nu skottar Maken med traktorn, eller försöker för fanskapet har frusit så bromsarna tar inget alls.
Alltid är det nåt.

Idag har varit innesittarväder av stora mått. Det har tjutit runt knutarna, fönstren är snötäckta och det har bara varit vitt vitt vitt.
Kompisarna är på väg till Thailand.
Turligt nog så valde dom att omboka och fara igår istället så dom satt tryggt på Arlanda i god tid.
Smart drag.

Vi är inte på väg till Thailand.
Jag vill inte heller. Det är sant.
Vi har varit till Thailand och jag är inte sugen på att åka tillbaka, det var fint och så men jag vill hellre till andra ställen.
Typ New York.

Det är lätt att sukta efter andra miljöer en sån här dag.
Superlätt.

Vill åka iväg till nästan vad som helst.
Bara inte här.
Och sommaren då. Den som är så jäkligt långt borta.
Hallå å å å... sommaren svarar inte.
Den vet knappt att den finns.

Och jag bakar.
Eller kladdar kanske är mer rättvisande.
Och nu ska jag ut och flytta bileländet så att Maken kommer åt att skotta överallt.
Härligt.
Eller inte..
*sucka*



Todelooo... typ.

1 kommentar:

  1. Thailand? Näe. Men NY blir det, efter Makens övertalning. En gång.

    SvaraRadera