torsdag 28 januari 2010

Skolstart!

Ikväll så startar jag på Fartygsbefälskursen.
Huvva.
Eller kul.
Jag vet inte ännu.
Säkert både ock.
Lite spännande ska det dock bli.

Idag har vi inget snöfall eller blåst att tala om. -20 grader och sol.
En vacker vinterdag, fast jag hade ju helst sett att det var 20 grader varmt och sommar.
Men det är som det är.

Bakade Biscottisar igår. Gick väl sådär.
Glömde dom i ugnen bara, hips vips så hörde jag ugnen klicka till och då kom jag ju på att jag hade skorpor på tork.
Det gick bra trots en timme extra i ugnen.
Som den där gången jag glömde äggen. Dom kokade 45-50 minuter och blev jättebra.
Inte mycket gröna, bara lite.

Tänkte sitta med bokföring idag.
Därför bloggar jag.
Jag ser pärmarna och blir matt.
Bloggar istället.
Men eftersom pärmarna blänger tillbaka så har jag tänkt ta itu med dom idag. Ska sy lite också för det som jag sytt som en tok för att ha som handsömnad på kvällarna är slut.
Jag är såå snabb.
Verkligen.
Så nu tänkte jag sy resten av seten, alla framsidor är ju klara det är bara att vaddera och quilta. Ja, och så kantbanden också.

Otroligt sån energi jag har ibland.
Och andra gånger ingen.
Typ nu och pärmarna.
Ingen energi.

Det är väl det dom menar med energikris?

7 kommentarer:

  1. Hej du, lycka till ikväll, det blir nog en intressann kurs och va stolt du blir när den är klar. Vi klarade oss från snöovädret i går, kom bara lite underkylt regn, idag skiner solen och det blåser kalla nordliga vindar. Energikris va ett bra ord, det lider jag av, ser allt som skulle göras, men inget blir gjort. Ha en bra dag, kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Kul med kurs! Lycka till!

    Och ja, det måste vara det som menas med energikris. Jag känner igen det.

    SvaraRadera
  3. Ha ha...ja det är ju riktig energikris det!!!

    Lycka till på kursen i kväll!!

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig utbildning, hoppas du tar båten till varmare breddgrader ;)

    SvaraRadera
  5. Lycka till med fartygsbefälskursen!
    Må gott!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du kade kul på din kurs.
    energikrisen måste va som du säger:)Har tyvärr drabbat mig också med bihålsinflammation.

    Kram
    Lena

    SvaraRadera