söndag 31 januari 2010

Jävla windows!

Googlar ni på jävla windows så får ni ca 62.000 träffar (ändr.i efterhand, såg först 26.000 men det var betydligt mer, kolla själva).
Det säger nåt det.

Vi har haft problem med denna jävla windows.
Maken har fått spader alldeles.
Vi har haft problem med uppdateringar trots att vi har ett betalt windowsoperativsystem s.a.s.
Nu krånglade mailen.
Min mail har ju behagat få en massa skräpmail (teliamailen alltså) av porrkaraktär, fantastiska ekonomiska erbjudanden och även finfina "skickainpengardinidiotsåvinneralla"mail.
Jag har nu fått byta till live-mailen.

Vi har varit utan dator i helgen, det har krånglat så ini h-vete.
Maken har hotat att drämma in näven i skärmen.
Jag är så inte lenande balsam på hans ilska ;), utan jag tänder ju direkt.

Nu verkar datorn vara fin inombords igen. Åtskilliga virus och basillusker har tagits bort, tillsammans med 1,4 G temporära filer.
Tackar och bockar.
Men ujuj vilket temperament Maken kan ha.
Värre än mitt.

- Jag kan förstå att folk slår sina datorer säger han ofta. Det har ju funnits artiklar i ämnet och det har ju visat sig att folk blir väldigt förgrymmade på sina datorer och slår sönder dom ibland.
Det förstår han mycket väl.

Vi har dock dator ännu.
Tills nästa gång.
- Nu jävlar ska windows ut!! vrålade han några gånger.
- Nog är det väl åt helvete att det inte finns ett program som funkar, är något som också ropas emellanåt.
Vi har funderat på Linux. Många gånger.

Nå, nu funkar datorn iaf.
Jag har nu fått mig fem minuter framför skärmen, sen ska jag gå och vila. Är trött som bara den kan vara som är så trött som jag är.
Bloggrundan får jag ta senare..

Fridens!

7 kommentarer:

  1. Men sånt har jag också full förståelse för!Alla gånger jag varit nära att slänga datorn i väggen går inte att räkna.
    Andra saker som riskerar samma öde: fjärrkontrollerna (är de tio st?), TV-apparaterna, förlängningssladdar, vanliga sladdar, sladddoser, min mobil och laddare.
    Bara ett axplock.

    SvaraRadera
  2. Fy för windows.

    Jag har fått en del skräpmail på sistone till min "seriösa" teliaadress, och jag fattar inte varför? Vi har inte windows....

    SvaraRadera
  3. Datorer är onda och windows är ondast utav allt. Det är min teori.
    Diskmaskinen är inte så himla trevlig heller...

    SvaraRadera
  4. Min windows live mail krånglar också idag, som bara den :/

    SvaraRadera
  5. Äkta män kan vara MYCKET man när det kommer till tekniken. Ibland måste jag ligga lågt, fast det inte är min naturliga begåvning sas.

    SvaraRadera
  6. Efter mina datautbrott har maken snällt stått vid min sida & lotsat mej fram.....eller efter en stund ropat..Löööve, det är klart nu!!!
    DET gillar jag!!

    SvaraRadera
  7. Det är kanske tur att man kan ha så olika uppfattning om Windows och telia. Vår Windows funkar utmärkt och teliamailen, bredbandet, tv funkar jättebra! Å andra sidan är inte min starkaste sida att hålla på med elektonik...Tur att ni fick ordning på grejorna.

    SvaraRadera