måndag 25 januari 2010

Rubrikbrist

Ny vecka och en bra och tidig start på dagen. Det verkar som om vi nu har vänt dygnet rätt, så att dagen börjar på morgonen och inte mitt på dan ;)

Jag har provringt ang. Fartygsbefälskursen men får inte tag i någon som vet. På nätet står det att den ska börja tisdag 28/1 och det är ju lite lurigt, mest för att på tisdagen är det 26:e och inte 28:e.
Sen undrar man ju om dom skrivit fel på datumet eller dagen.
Nå, det är bara att fortsätta ringa, fast det stör mig när dom skriver fel på nätet och låter det stå kvar i veckor...

Väntar på att Maken ska komma tillbaka med bilen så att jag kan göra bort mina ärenden som är så glamourösa som matinköp och Apoteksbesök.
Jisses vilken flärd man lever i.

Sen ska jag sy, först sy på kantband på resten av pannlapparna och underläggen (på maskin) och sen tänkte jag sy på min bonad.
Ska sy en bonad till vardagsrummet, en ganska stor med japanska tyger.
Jag har en upphängningsanordning jag tänkt använda och som jag tror blir snyggt.
Sen har jag ju Makens båttäcke.
Nu har jag lovat på heder och samvete att det ska bli klart innan våren och då får jag ju försöka hålla det.

Jag har nu suttit och lagt in några av dom bloggar jag besöker mest här i länklistan, så att det ska gå smidigt när jag ska besöka dom. Annars har jag dels gått via min lista på bloggen och i mina mappar i Explorersystemet, och det verkar vara för tjorvigt för min stackars hjärna.

Sen har jag ju lite katagorisering att göra, mitt typiska arbetssätt är att ändra på några ställen, inte minnas vart och sen sitta med en massa kategorier med ett inlägg i varje. Lite överdrivet men det är så det är.
Nilla gjorde ju så fint och det tänkte jag ju härma, ja inte just hennes kategorier men själva ordningen.

3 kommentarer:

  1. Syeriet är ju iallafall igång så det bara griner om det! Och halsen bättre?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle behöva städa min blogg också. Kategorisera inläggen. Men orka! Nä... Men jag borde. Hm. Får se hur jag gör...

    SvaraRadera
  3. Ordningen har redan raserats eftersom jag alltid glömmer att fylla i etikettgrejset.
    Men det var ju trevligt så länge det varade.

    SvaraRadera