fredag 8 januari 2010

Sjukhusmontern


Här är lite grejer som jag ställer ut i sjukhusmontern. Hon som sköter det har ringt flera gånger. Första gången så ringde hon mellandagarna och då hade jag sålt bort allt jag sytt, även de dukar jag sytt till mitt eget hem.
Nästa gång ringde hon och då hade jag inte sytt nåt på länge och hade inget att ställa ut.
Sen ringde hon i höstas, och svaret var detsamma men då hörde hon om jag vill ställa ut efter jul istället.
Jag tänkte att okej, jag gör väl det-det blir vad det blir, och jag har ju lååång tid på mig.
Ja, tjena!.

Nu var det dags.
Jag har som sagt inte sytt på nästan ett år. Jag började få panik här i höstas då jag kände att jag måste sy något för att ha nåt att ställa i den jävla montern.
Sen ryckte jag på axlarna och tänkte-det blir vad det blir.

Så igår (vi hade bestämt att jag skulle komma idag) så rände jag omkring hemma och letade grejer. Hittade endel som jag tyckte dög, tvättade endel och resten fixade jag bara till.
Så for jag då idag, -28 grader, med min väska med sömnadsresultat.
Jag börjar plocka in i montern.
Då frågar hon om det är till salu.
Va? Mjaa, det är det väl. En del saker iaf.
- Skriv pris på grejerna för många brukar vilja köpa.
Ehh.. pris.. mjae jahaja stod jag och bräkte.

Så klippa lappar och försöka prissätta det man gjort, som vanligtvis är svårt att sätta prislapp på, man att göra det på ackord var värre.
På flera saker fick jag skriva Ej till salu på för det är ju sånt jag använder. Fan, helsikes jävla skit tänkte jag. Att jag inte sköt upp detta till längre fram, då jag kanske kunnat producera fler saker som går att sälja.

Nå, det som säljs det säljs. Priserna är låga för annars köper ingen.
Sen att endel är tänkt åt mig själv, tja, jag får väl helt enkelt sy nytt.
Nu är det då gjort.

Nu ska jag gå och förbereda lite som vi ska äta imorgon. Vi har goda vännerna på middag och då ska det serveras fisk i många de former, mumsigt har vi tänkt.

Fridens!

7 kommentarer:

  1. Va kul att få sina grejer utställda! =)

    Du skulle ha skrivit sjuttontusen trehundrafemtiotre och femtio på de grejer du vill ha kvar. *tipsar*

    SvaraRadera
  2. Det som inte är till salu kan du sätta hutlöst högt pris på! För då svider det inte om du blir av med dem!

    Kul för dig! (och det där att vara ute i god tid... jomenvisst, se på mig och min fotoutställning i våras - puh! Men hey, varför göra något idag som man kan skjuta upp till en annan dag?)
    =)

    SvaraRadera
  3. Vad Duktig du är!!

    SvaraRadera
  4. Jag tänker iaf INTE skicka upp mina muggunderlägg.
    Det står Annika på dem!!!
    (Eller egentligen står det ju ditt namn på dem men de är och förblir mina.)

    Kul med utställning!!!!
    Men jag har full förståelse då det är kanonfina saker du gör.

    Undrar om man kan ställa ut barnen??
    Det är nog det enda fina jag har gjort. ;-)

    SvaraRadera
  5. Det är roligt för dig...!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att kunna skapa så mycket med sina bara händer. Och en symaskin.

    Jag blir så imponerad. Har själv tummen mitt i handen när det gäller att sy. Och att trä en symaskin är rena hebreiskan för mig... ;)

    SvaraRadera
  7. Nilla. Jo, det är kul. Och det skulle du ha tipsat mig om f ö r e ;).

    Agneta. Bättre sent än aldrig!

    Diana. Tackar. Det är roligt och det betyder allt.

    Annika. Du slipper ;)
    Och jag vägrar tro att barnen är det enda bra du gjort. Snygga är dom ju, men knappast det enda bra.
    Mig lurar du inte ;)

    Man and food. Jo, det är kul.

    Annabellan. Du har säkert massor av andra kvaliteer. Jag älskar att sy men jag har haft ett våldsamt oturs- och tålmodighetslöstförhållande med mina symaskiner ;)

    SvaraRadera