fredag 22 januari 2010

Livet med ont i halsen

Jag är inte bara en kvinna i medelåldern.
Jag har ont i halsen också.

Det har jag nu haft i över en vecka, hostningarna gör jäkligt ont och idag spydde jag upp slem i handen när jag satt i bilen och fick ett allvarligt rethostesyndrom.
Detta är ovärderlig information för dom som har samma problem just nu.
Ni är inte ensamma!!

Trots att det är s.k fredagsmys så finns det folk ute i vårt avlånga land som lider av halsont, kräkkänslor pga hostslem och allmänt svagt hälsotillstånd.
För alla oss så vill jag nu slå ett slag i fredagsmyshemmen för oss som inte känner ett jäkla jota för fredagsmys.
Jo, jag vill ha fredagsmyskänsla men utan halsont.
Nu har jag slagit slaget klart *informerar*

Jag kollade i min hals i bilen idag (ni vet i spegeln bakom solskyddet) och där lyckades jag för en millisekund hålla undan tungan så att jag såg min halssvullnad, som satt bakom den hängande kläppen.
Jag försökte visa Maken senare efter hemkosten men hur jag än försökte så fick jag inte undan tungan.
Jag KAN helt enkelt inte forma tungan längst ner mot nederkäken.
Det går bara inte.
Och ve den som försöker närma sig med en spatel, jag kräks bara av tanken.

Han och ni får tro mig på mitt ord!
Det var bara det jag ville säga.
Och slå ett slag för landets halsonta och krassliga!!

Bra så.

6 kommentarer:

  1. Det är faktiskt lite synd om dej. Kanske lite MYCKET synd om dej faktiskt. tröst tröst

    SvaraRadera
  2. Jag tror dig! Och det ÄR riktigt synd om dig som inte kan njuta fullt ut av fredagsmyset!
    I tre dagar har jag haft det likadant.
    Men nu, HELT borta??
    KRYA PÅ DIG!
    /Eva

    SvaraRadera
  3. Hej du, kom av en slump in på din blogg häromdan den såg läsvärd ut, så jag har läst från början. Du skriver så bra och jag har fått mig många skratt, du är för härlig. Kroppsligt sett är vi lika, har själv en kass ryggdisk och fibro och fel i nacken. Hoppas att förkylningen ger sig snart för dig, har själv haft slemmhosta i 2 månader. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  4. Jag tror dig!
    Varför skulle du ljuga, menar jag?!
    Så kul är det ju inte att bli tyckt synd om, ompysslad och uppassad.
    Eller, jo, det är det nog förresten.

    SvaraRadera
  5. Det är faktiskt jättejättesynd om dig. Skickar upp en cyberkram och en jättestor cybergodispåse! *skickar*

    SvaraRadera
  6. Kerstin. Tackar, för det ÄR synd om mig. Just nu iaf ;)

    Eva/mina dagar. Jag är nu inne på min nionde dag. Men jag hoppas på ett snabbt slut jag med ;)

    Katarina/hönemor. Jag tackar och rodnar ;) Det är så roligt med sådant beröm att jag riktigt lättar från underlaget.
    Vi får hålla ihop vi kassa diskar och fibropersoner, och peppa varann.

    Nilla. Jo det är ganska skönt att bli ompysslad, de få gånger man blir det ;)
    När man har haft så här i nu nio dar är ompysslingen lite sisådär måste jag erkänna.
    Bättring Make!

    Agneta/s&s. Tackar för kramen och godiset. Det satt som en smäck.
    Gott var det dessutom så nu klarar jag mig ett tag till ;)

    SvaraRadera