torsdag 7 januari 2010

Kallt, kallare, idagast!

Verkar vara kulmen idag. -32 nyss.
Sen hoppas jag det vänder, jag hoppas också att detta är vinterns köldknäpp. Även om vi har flera månader kvar så är denna bistra kyla ett helsikes hemskt tillstånd.


En reflektion kring gårdagens inlägg.........
Verkade som om fler har lite avoga inställningar till Ikea.
Skönt.
Jag gillar ju att man på Ikea kan hitta fina och bra möbler mm mm men jag hatar att behöva traska genom hela butiken och där trängas med folk och fä.
Ok, det är väl ok om jag går där med en kompis, med inga måsten utan bara ha en kompisdag där.
Fast det ska vara lite folk.
Lite lite folk får det bara vara.

Men när man ska ha med sig Maken.
Herregud han är ju allergisk mot folk.
Han anser att kvinnor kan åka halva landet bara för att fynda billiga värmeljus och för att få trängas med andra människor.
Jamenavemfanärdugiftmeddå???!!!
Se på din kära hustru!
Njuter jag av att trängas med andra människor?
Ser jag ut att vara vild av glädje när jag närmar mig kassan och ser alla långa köerna?
Ser jag lugn och harmonisk ut vid alla omkörningar i alla jävla gångar i hela varuhuset?

Nää, jag tänkte väl det.

Jag har varit på Ikea när det varit jättelite folk.
Sköönt var det.
I förrgår gick det supersnabbt trots alla tokdårar och vimsiga. 35 minuter tog det när vi rusade genom affären, vi slet till oss en matta i förbifarten, likaså Bertiln, såg en pall med ett trappsteg- stannade till och tittade efter hyllplats och sen susade vi vidare.
Tjocka hustrun styrde vagnen (det måste jag för annars försvinner Maken med den och hälften missas) och stapplade fram med snabbskannande blick och där mina supersökande ögon uppfattade alla fynd som borde hänga med hem.
Mina långa armar svepte ned dom i vagnen.

Hips vips var vi vid kassan.
Letade upp rätta kassan (inte går det an att gå till närmaste eller minsta kön inte, nej du ska till kortkassa eller kontantkassa) betalade och vi gick belåtna ut ur huset.
Väl vid bilen så insåg vi att hylldelen hade vi missat.
Skit samma tänkte jag just då när jag glad och lycklig hade överlevt besöket, två minuter senare svor jag när jag insåg att det var en av orsakerna att vi for dit.

Så är det att hata folksamlingar och varuhus.
Säskilt kombinationen ovan.
Då missar man ofta poängen.

Fast hellre en missad vara än ett extra besök! lyder ett talesätt som jag nyss hittade på.
Så sant så.
Fridens!

2 kommentarer:

  1. Älskar ditt sätt att skriva,du gör mig glad varje dag!

    Kram På dig

    SvaraRadera
  2. ha haha skrattat gott så roligt du skriver ny blogg är denna för mig ,. tror inte jag varit in hit förr.men jag kommer teeeebax

    SvaraRadera