söndag 17 januari 2010

Upphetsad av tusan

Jo, det är sant.

Nu går vi och hetsar upp oss (inte sexuellt kanske) kring detta hela tiden och diskuterar och funderar.

Nu verkar branschen som sådan ha dragit ner betydligt och det är förstås inte det som stör även om det känns trist också, men det att han inte informerade är det som gör oss förbannade.

Dessutom skickade vi ett julkort med orden-ser fram vårens fiske!
Att han inte ringde då.
Eller mailade om han inte tordes-den fege fan.

Nå, nog om detta nu innan jag får spader igen.
Halsen är ondare än igår hur det nu är möjligt.
Däremot har jag bättre röst, jag har fortfarande hes och sexig röst men det finns fler bokstäver i ljuden (lät konstigt det där men jag orkar inte orda mer om det).
Lite skallebang och igår var jag säker på att jag hade enormt hög feber så jag kollade.
37,1.
Inte så hög feber.
Jag har haft högre ;)

Igår satt jag och handsydde framför tv´n. Jag visste att om jag la mig ner skulle jag pömsa iväg, så genom att sitta upprätt fick jag en hel del gjort.
Nu snackar vi mugg/glasunderlägg.
Plenty.

Idag ska jag försöka pillra ihop mina block till en löpare, även den i japanska tyger. Jag ska också försöka klura ut lite smarta lösningar till omformning av lösa block till make-upväskor.
Helst ska det ju se fint ut också.
Inte bara helst, jag har höga krav på mig själv.
Fula saker behåller jag om jag inte kastar dom, jag har flera fula eller misslyckade necessärer som jag använder till trådrullar, band etc

Nu ska jag traska iväg på en bloggrunda jag med, sen ska jag gå upp och sy en massa snygga och intelligent utformade alster.
Eller så syr jag några fler muggunderlägg.
Kan räcka när hjärnan känns luddig och orken tryter, då gör man nästan en heroisk insats när man sätter sig och syr ett par muggunderlägg.
Lite spidermanaktigt.
Ulrika- the SuperSeamstress (f.d Supersewer), det låter trevligt och heroiskt det. Redigerar detta nu i efterhand pga det kanske inte är mycket att stoltsera med att man är en SuperKloak ;) Det låter inte så trevligt och heroiskt när jag tänker efter.
Seamstress är nog det rätta även om det inte är det jag menar.


*ni som är engelsklärare eller bara bra på engelska, ni kan på ett fint sätt (jag är skör nu i min svåra förkylning och ledsamma situation med uteblivet fiske) meddela om jag stavade sewer rätt, jag menar förstås att jag är en supersyare men orkar inte googla på om det heter sewer eller nåt annat*

6 kommentarer:

  1. Svarar på din kommentar här också:

    I WP har du möjlighet att svara på en kommentar direkt, innan du godkänner den. Och då finns ditt svar direkt under kommentaren! Du behöver alltså inte kolla vilket inlägg det gäller för att sedan gå till det inlägget och svara. Mycket smidigare.

    Just idag försöker jag göra min blogg lite mysigare. (Jag kan erkänna att jag smygbloggar lite då och då i WP och har gjort så länge! *busig*!)

    Ett tips är att du startar en blogg där och prövar dig fram! Jag har startat så många bloggar lite överallt att jag inte kan hålla ordning på dem längre...!

    SvaraRadera
  2. *skrattar och ler omvartannat*

    Jag ska snart börja virka, och då tänkte jag: vad trevligt det hade varit om vi bodde nära, då kunde vi träffas och ha små trevliga symöten!

    SvaraRadera
  3. Är inte sewer avloppsrör? Fast det kanske stavas annorlunda? Eller så har jag helfel. Det har jag ofta. Det finns ett ord som heter seamstress också som jag tror kanske betyder sömmerska... eller så betyder det sömstress? Vad vet jag. Att blanda engelska och svenska är roligt.
    Det är väl inte så viktigt att det blir rätt. Hoppas jag. Annars måste jag gå och rätta en massa saker på min blogg alldeles med en gång.

    SvaraRadera
  4. Ordet sewer finns inte i engelskan i bemärkelsen 'syare'.
    Men om det hade funnits hade det varit rätt!

    SvaraRadera
  5. Agneta, kanske jag prövar WP jag också, lite busigt ;9
    Jo, du bor lite avsides, hade du bott närmare hade vi startat en syjunta!!

    Tjockisen, du har så rätt nu när jag tänker efter. Det är nog avlopp. Kanske inte mycket att ståta med att man är ett superavlopp ;)

    Nilla. Det b o r d e finnas. Och tack vare mig finns det nu i en annan betydelse ;)

    SvaraRadera
  6. Jag hänger på "syare" från Nilla. And I'm proud of it!

    SvaraRadera