tisdag 19 januari 2010

*lämplig rubrik kan infogas här*

En lång tisdag börjar gå mot sin middagslurstid.
Äntligen!
Har sovit dåligt inatt, har hostat var femte minut och halv ett gav jag upp och gick ner och satte mig i soffan.
Maken som sovit dåligt länge kunde sova inatt så jag försökte undvika att väcka honom.
Sov halvsittandes i soffan i kanske en timme drygt, men i fem minutersintervaller.
Resultat?
En jätterolig tisdag.

Ringde in ett hostmedicinrecept. Jag är rädd att jag hostar sönder ryggen nämligen, och så är det skönt att få sova en stund.
Ringde och bokade tandläkaren på torsdag, kändes jättekul och trivsamt. Verkar som om två lagningar frakturerat samtidigt.
Odds på det någon?

Igår handsydde jag endel framför tv´n, idag har jag sytt lite fler underlägg så att jag kan handsy dom ikväll. Mer blev det inte av denna dag.
Ja, undrens tid är ju inte förbi, vem vet vilket energiil jag kan få ikväll så än ska man inte räkna ut gumman.
Eller jo, det kan man nog göra, av erfarenhet kan jag säga att mina kvällar inte alltid är så vidare värst produktiva, annat än handsömnad i soffan.
Och det räcker gott för mig.

Nu ska jag ränna runt på en kort bloggrunda innan det är dags att nanna kudden. Skallen har värkt hela dagen, säkert delvis pga hostan som nästan får tänderna att skallra så jag tror att en lur är vad som behövs.
Och en god bok möjligen, om skallen orkar bearbeta informationen förstås.

2 kommentarer:

  1. Stackars stackars dig....
    Skickar en liten, men naggande god kram!

    SvaraRadera
  2. Oj men hur mår du min vän??

    Krya på dig kramar från mig//Pia

    SvaraRadera