fredag 16 april 2010

Nu har vi träffat Hjördis!

Igår kväll så for vi iväg till Boden för att träffa vår nästa familjemedlem Hjördis.
Hon bodde med flera människor i olika åldrar, tre hundar och fem andra katter. Fullt ös mest hela tiden verkade det som, hon får nog värsta chocken när hon kommer hem till oss.
Semester kommer hon nog att tänka, och förhoppningsvis drar hon upp tempot på vår fyrfoting.
Hjördis

Hennes tre syskon.

Modern och Fadern (Malin och Gizmo).
Malin ligger bekvämt utsträckt, mager och eländig efter att ha diat de små. Hon kommer nog att lägga på sig och få bättre päls när ungarna lämnat boet. Då får hon ju gott om tid och energi att "lägga ner på sig själv", istället för att ränna efter ungarna.
Hon har ju också en 75 kg tung Rottweiler att hålla reda på, samt en Newfoundland och ett mindre yrväder till vovve.
Kattungarna springer oförfärat omkring bland alla hundar. Ganska kul att se faktiskt.

Maken ville först trumfa igenom att hon får heta Hjördis, men det ska stavas Jördis. Sen kom han på att Jöran Hägglund stavar med J och då kom han snabbt på andra tankar.
Hjördis får det vara.
Allis hette ju med s eftersom hennes mamma hette Silla, vilket blev alliS baklänges. Men Hjördis med J, mjae liksom.
Nej, Hjördis heter hon.

Vi längtar tills hon får komma hem. Så får vi hoppas att det går lätt att föra ihop henne med Homer, så att dom samsas snabbt. Som vi haft det tidigare med våra hopfösningar.
Spännande.

Ikväll har jag varit och skrivit VHF-provet. Och blev godkänd förstås. Vad annars?!
Nu är det bara sjukvårdskursen (ABC), läkarkontrollen och själva provet kvar. Om två veckor ska vi vara klara är det tänkt.
Är det tänkt *upprepar* men ännu har vi varken fått tid för kurs, kontroll eller prov.

Ha en skön fredag alla!
Själv tänker jag ligga i soffan och pilla mig i naveln, medans jag zappar mellan alla fina kanaler med alla kvalitetsprogram som finns.
Eller nåt!
Tjaba!

11 kommentarer:

  1. Jag kan KÄNNA den mjuka pälsen!
    GRATTIS till VHF-provet!

    Kram till dej!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Visste att du skulle klara det ;-) Hjördis är så söt, men de svarta....jag smälter...Åh...
    Kram till er alla, även Homer :-)

    SvaraRadera
  3. Sötnos!
    Kissekatten, alltså.
    Men du också i och för sig.

    Låter som en perfekt fredagkväll, ha det så najs! Det lilla som är kvar av den då. Eller najs lördag, om du inte läser detta förrän imorgon.

    SvaraRadera
  4. Grattis till provet, det andra som är kvar, klarar du med galans :O)
    Hjördis, en underbar lite varelse, Pappan, Ragdoll eller?

    SvaraRadera
  5. Grattis! Va söt hon är!!!

    Och grattis till provet! De andra proven kommer du klara med glans.

    Hår har det varit kalabalik igen med yngsta dottern, hon trillat och slagit sig rejält. ska köpa ishockey utrustning till henne att ha på sig, så hon inte slår sig mer.Men som hon sa, jag räddade i alla fall mobilen!Dessa barn!


    Ha en skön helg!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  6. Grattis till provet, och till att ni snart får hem en liten gosboll! Åh vad mysigt!

    SvaraRadera
  7. Osloskånskan. Tack. Visst är hon gosig..

    Fru Venus. Dom svarta var också söta, dom var mer mörkt mörkt bruna. Supersöta bägge två. Vi blev nästan sugna att ta dom också ;)

    Nilla. Jag är nästan lika söt som Hjördis. Jag är nog mera vacker *host*
    Fredagen blev skön, och lördagen tänkte jag ha slapp också.

    Pillargontanten. Pappan är ragdoll och helig birma. Och tack för att du tror på mig;)

    Lena. Hoppas dagen blir lugnare för dig idag ;)

    Stort och Smått. Nästa helg får vi hem henne. Läängtar..

    SvaraRadera
  8. Underbar kissemiss :) Homer kommer säkert bli lite småkär i henne direkt ;) Grattis till provet, nu har du inte mycket kvar. Duktig Du är! I eftermiddag ska dottern och jag på teater. Virus i Bataljonen. Med " Jojje" du vet;) Väntar på att Emmelie ska höra av sig. Skriver en stor tenta nu. Håller tummarna för henne. Ha en skön lördag. Ringer kanske en pling ikväll om det inte blir för sent. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  9. Nämen åhhh så söt hon är! Grattis till tillökningen!!!

    SvaraRadera
  10. Det är helt enkelt underbart med katter!!!! Jag e liite sotis!!!
    Hjördis e sockersöt!! Lycko er!!

    SvaraRadera