söndag 4 april 2010

Dagsläget i ord och bild!

Mitt liv idag i ord och bilder

 
Här ser ni 7,5 kubik ved som ska köras ut till stugan. Med skoter var det tänkt.
Det bör dock sägas att det nu är så dåligt före på isarna att någon vedkörning är inte att tänka på, vi har ovanpå isen en halvmeter med vatten och sen någon dm snö ovanpå det.
Snöhögen bredvid är alltså inte en kommunal snöhög som är ihopsamlad från kommunens alla gator utan vår alldeles egna.
En av dom.
Vi har inte haft så här mycket snö sen 1981. Snackaomattjaglängtarbort!

Det ser ut som om det blir sommarutkörning.

Här pågick framskottning av båtar häromdagen, båtarna står nu uppe framför huset och skall vårrustas. Nordanvinden ska säljas - helst omedelbums.
Helst igår.
Vi har en köpare så nu ska den göras lite fin för att förhoppningsvis bli beundrad av just denne köpare.

Tänkte avsluta med en vårbild. I söder så fotas snödroppar och blåsippor till höger och vänster. Vill bara med denna bild visa att vi får också vår snart, vilken månad som helst nu..
(denna gräsplätt är framskottad genom att skrapa med skopan lite för djupt, ännu döljer sig våra gräsmattor under en halvmeter snö*suckardjävligthögt*





Vet att jag klagar på vintrarna häruppe och endel undrar väl i sitt stilla sinne varför vi inte flyttar.
Det undrar vi med ibland. Det är väl så att här har vi hus och stuga, ett inarbetat fiske och en flytt är inte att tänka på i dagsläget.
 Fast fan vet, när vi vinner 215 miljoner då flyttar vi söderut.
Lååångt söderut.
Typ.

11 kommentarer:

  1. Nej, nej, vilka fruktansvärda snöhögar ni fortfarande har kvar. Smälter lagom till midsommar eller? Idag ska vi grilla, snödroppar o krokus i varje slänt, herrejäklar nu är det verkligen vår!

    SvaraRadera
  2. Jag har också snö kvar, några mig, söderut, men inte riktigt lika mycket, och förhoppningsvis värmer solen gott även idag...
    Det tog hårt på snön igår...
    Även om det som kommer fram ina alltid är så himla kul, hundbajsar och fimpar och annan skit...
    Men men, trädgårdstädningen på våren är ganska mysig tycker jag, när det nu blir dags!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar snön! Jag kan tänka mig att vi byter rakt av. Ni får ett litet radhus på 100 kvm. och där krokusarna just i detta nu är på väg upp och nästan all snö är borta. Dom har börjat sopa bort allt grus på gatorna och dottern har börjat med gympaskor :D

    Ps.
    Jag måste bara lära mig att yrkesfiska först! Jag hör av mig!! ;)
    Njut av ledigheten!
    Kuckelikuuuu...
    Eva

    SvaraRadera
  4. När JAG vinner 215 miljoner ska jag skaffa ett hus i södra Frankrike. Med pool. Precis vid havet.
    Sen ska jag vara lycklig resten av mitt liv. Hahaha.

    Nej, men en hjärntransplantation ska väl 215 mijoner räcka till? Sen kommer jag sitta och vara en nöjd, tacksam och glad tant resten av mitt liv. Usch och fy!

    En kista i guld och ädelstenar borde 215 miljoner räcka till. Frågan är dock vad jag ska med den till när jag är död.

    Nej, jag tror jag tar det där med Frankrike. Hänger du med?

    SvaraRadera
  5. Jag avundas er inte alls, vi börjar få riktig vår här :-) Men tänk så istället, när våra vintrar är brun-grå och det bara regnar då HAR ni vinter! Då vill säkert många sydsvenskar byta ;-) Kram

    SvaraRadera
  6. Så är det! Man gillar läget och det är inte bara att flytta hur som helst, om man inte vinner 215 miljoner förstås =D

    SvaraRadera
  7. Av medlidenhet så tänker jag inte visa några bilder från västkusten...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Här har vi några få snödrivor kvar.
    Idag regnar det!!

    Krokusen blommar här och ja, det är nog så nära Vår man kan komma(fortfarande kallgrader på natten)

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  9. Vill bara påpeka om du får en konstigt kommentar(inte själva kommentaren utan underskriften) så var det bara mina fingrar som inte samarbetade med hjärnan!!
    Händer ibland(rätt ofta)
    Jag heter inte Ö (som det blev)

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  10. OJ, va mycket snö ni har kvar!! Jag som var säker på att det skulle ligga kvar till midsommar här..plötsligt var allt borta!!??
    Nu är det VÅR!!! Ljuvligt!!!
    Kramen A

    SvaraRadera
  11. Madlar. I wish ;)

    Pillargontanten. Jo några mil skiljer ju, men jag tror nog att er snömängd är något mindre ändå ;)

    Eva. Kul att höra. Vi har redan packat, du får ett hus på 70 m2 och en rackarns fin fiskberedning ;)

    Nilla. Frankrike låter super. Lagomt långt bort. Då ska jag bo på en vingård typ, med dunderfin utsikt, jag ska sitta med fötterna på en fotpall och räkna pengar.
    Lyxliv helt enkelt.
    Med massor av tyger förstås.. Lycka för mig!

    Fru Venus. Det brukar låta så. NI har ju ändå riktig vinter! Jo, jag tackar ja. Vinter sex månader eller några månaders gråtrist väder?
    Hit med gråvädret säger jag!!
    Jag tar gärna riktig vinter, men sisådär lagomt länge. En månad eller så, typ julen..

    Gafflan. Nu jäklar ska jag börja tippa. Det funkar inte att vänta på 215 mille om man inte tippar *kommit på*

    Monica. Det var snällt av dig *förtränger fakta*

    Ö och Lena. Ja, krokusar i all ära men osynliga snömonster är ännu bättre!

    BrunettAnna. Tack för den kommentaren. Fast jag är rädd att vår snö inte far bort på ett litet kick, men till midsommar bör den ju vara borta *hoppashoppas*

    SvaraRadera