tisdag 13 april 2010

En tur med Viscaria

Japp.
Nu ska jag iväg för att åka en sväng med bogserbåten Viscaria.
Det ska bli intressant, ska försöka fota litegrann också, om tillfälle ges.

Vi har ju kraftig is häruppe ännu, så endel brytning får vi väl se och förhoppningsvis lite maffiga isblock (eller troligtvis inte kanske men man får ju hoppas)
Förutom att vi ska kolla in radarn också, det är ju därför vi ska dit, för att kolla instrumenten, bryggan och maskinrum etc.

Fast jag är mest intresserad av vyerna, vi har kanonfint väder idag med sol och vindstilla.


Så toodeloo liksom!

5 kommentarer:

  1. God tur och ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Jag upprepar mig säkert, men jag är SÅ imponerad av att du kan så mycket och vill lära dig ÄNNU mer!! Jag vet att båtar flyter på vatten. Helst. Sen är det liksom bra. Och höger och vänster tycker jag duger bra även på vattnet :-)

    SvaraRadera
  3. Absolut är det ett steg i rätt riktning att inte åka och handla varje dag. Om du frågar mig iaf. Fast jag är kanske fel person att fråga kanske...

    SvaraRadera
  4. Ska bli kul att se bilderna från dagens utflykt :))
    Kram

    SvaraRadera
  5. Va spännande.
    Hm, fast jag fick nog ta till åksjuketabletterna eller ha en hink med mig.

    När vi har åkt båt så har Gubben fått ta hand om barnen och jag har tagit hand om mig.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera