lördag 17 april 2010

Förbannade snöhelvete!

Kolla!
Helvetesjävlasnöhelvete!
Nu kunde man tro att jag svurit klart men icke.
Jäklar.

Nu.
Färdig med sånt ofog. Dålig stil att svära men det ger jag fan i. Har alltid svurit även om jag själv hör att det låter illa. Men med bröstmjölken fick jag det till livs och det verkar fortsätta.
Ni får försöka stå ut.

Nu har jag dock ångat av mig det värsta. Bilden häruppe är tagen ikväll. Jo ni läste rätt Ijävlakväll!
Jag vet att varje år kommer april och med april kommer följdaktligen aprilväder.
Teklajökulspecklautbrottet (möjligtvis heter vulkanen inte riktigt så..) har inte orsakat vårt snöfall så jag kan inte skylla på det, utan det är vädrets makter som bröstar upp sig.

Varje år kommer bakslag.
Nu kommer ett för oss. Det har tinat så ininorden här de senaste två veckorna, nästan att vi kan tro att det blir normal smältning och vårkänslor till Valborgs. Det känns väl så ännu, men visst tappar man lite humör när man tittar ut och ser lapphandskarna falla *suckasuckasucka*

Jag får tänka på lilla Hjördis och hennes hemkomst till oss nästa lördag.
Mysigt värre.
Hennes mamma är halvt ragdoll och halvt europe, hennes pappa är halvt ragdoll och halvt helig birma, därav Hjördis lurviga päls förmodar vi. Alla nu nämnda är ju bondkatter rent tekniskt men det ska bli spännande att se om hon har något halvrasigt över sig. Nu är det ju uttunnat med två "ickerenrasiga" föräldrar men ändock.

Homers pappa är renrasig norsk skogskatt enligt hans första människa, denne skogskatt blev förvildad och sen flyttade ägaren och lämnade stackaren kvar i skogen.
Homer ser ut som en renrasig skogskatt, han har rätta lurven och byxor och hela baletten. Sen om han har något drag från renrasige pappen vet jag inte. Svårt att säga eftersom jag aldrig haft en raskatt.

Spännande blir det dock med Hjördis, och spännande att släppa ihop henne med Homer. Bara han är snäll med henne, han är ju så stor jämfört med lilla henne.
Är man stor får man vara snäll.. säger dom ju på reklamen, så då är det säkert så.

Nu ska jag gå och förbereda kvällsmackan. Blir toast med vår löjrom och ägg (affärens ägg inte mina), det ska bli gott. Har införskaffat mer gallmedicin så nu törs jag mumsa lite, hehehe. Som att jag behöver mumsa nåt mer men iaf.
Fridens!

10 kommentarer:

  1. Det är vackert med snö. Jag älskar snö och skulle det snöa hos oss i morgon skulle jag inte bli särskilt ledsen... (Ja jag vet, jag är knäpp!) =)

    SvaraRadera
  2. Och jag som är sur för att det ösregnar *skäms lite nu* Skickar över lite regn till er så smälter snön ;-) Jag är nästan lika jävla förväntansfull som du vad gäller Hjördis. Har de svarta raringarna fått nya hem?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker faktiskt synd om er som har all den där snön...
    Det är mysigt med snö på vintern men nu är det ju vår!

    Ska bli så spännande att höra hur det blir när lilla Hjördis kommer på lördag. Du kommer inte ha tid med något annat än att iaktaga och rapportera. *informerar*

    SvaraRadera
  4. Min fender är ju också, en halvblandning raskatt, och han är lite speciell.... Ja, faktiskt, om det sen beror på rasen, eller på att han just är han, det vet man ju aldrig ;)
    Spännande att följa lilla Hjördis hemkomst ska det bli i alla fall, och du, jag tror det brukar va lättare, när man har hankatt från början, de är inte så kärringriniga :O)

    SvaraRadera
  5. Vi har inte fått nån snö, men de blåser(läs stormar)här och har gjort det i ett par dagar, vet inte heller om man kan skylla på vad den nu heter vulkanens utbrott.

    Men solen skiner i alla fall :)

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  6. Om jag skriver en rad på en "främlings blogg" önskar Trevlig Fortsatt Helg och berättar att jag har "nybetsade tår" verkar det konstigt då?
    Jag är bara 46 år så jag har ännu inte funnit svar på "allt", därför bloggar jag!
    Mvh ifrån Oumberlige Peter!
    PS: Fin och Trevlig blogg du har!

    SvaraRadera
  7. Hmm...nu fick jag dåligt samvete...du kan ju bli orolig, ser att du gillar att läsa, titta in på min Frus blogg istället!
    www.pockethexorna.blogspot.com fast å andra sidan hon är inte riktigt klok hon heller, fast där har du en "smärtsyster", försökte starta upp en blogg om smärta, men intresset har varit svalt, tråkigt nog se www.jernsaxen.blogspot.com
    Mvh ifrån Peter Olofsson

    SvaraRadera
  8. Jag får ångest kräk-känslor å svindel....bara jag tänker på att snön skall falla vit på marken inom det närmaste.....HUA!!! Hemska tanke...JAG ÄR INTE GJORD FÖR KYLA...

    SvaraRadera
  9. Agneta. Gilla snö. Nu? hm, lite krejsi är du nog. Tur att jag är det med, fast inte i snöfrågan. Där är jag i hatasnö-dimensionen.

    Fru Venus. Jag tror inte dom svarta är tingade än. Men dom blir säkert för dom var så himla söta.
    Jo, det blir spännande när hon kommer hem, foton ska tas i det oändliga eftersom en promille brukar kunna gå att spara.. dom är ju aldrig stilla menar jag ;)

    Nilla. Exakt, det är ju vår nu. Inte om ett halvår utan NU. Måste tyvärr säga att det snöar lite nu också *jäklaskit*

    Pillargontanten. Jag tror också det är lättare med en gubbe. Vi får väl se.
    BLir också spännande att se hur hon är, om hon är något annorlunda än bondisarna, tror nog inte det. En katt kan ju vara annorlunda av sig själv ;)

    Lena. Storm och sol slår snöfall närsomhelst. Nu har vi lite smått snöfall men lite gnutta sol emellanåt, så jag kan ju hoppas det far snart..

    Oumberligating. Konstigt med nybetsade tår? Mjae inte speciellt kanske. Beror på vem man är liksom ;)
    Hoppas du finner svar på det mesta genom din blogg, hos mig kan du nog hitta svaren på livets gåtor.
    Eller inte!
    Ska kolla in dina bloggar senare.

    BrunettAnna. Jag förstår dig så väl. Får kräkkänslor själv. Vet att bakslag alltid kommer men blir lika besviken varje gång. HOppas solen skiner de närmaste dagarna så att snön försvinner fort.

    SvaraRadera
  10. Ojojoj!! Mycket snö och många svordomar! Jag hade blivit lika arg jag. Sååå glad över min skånska hemort när jag ser all er snö.

    SvaraRadera