söndag 25 april 2010

Hon fiser också!

Lilla Hjördis var nog lite oredig i magen igår. Först så sket hon ju i buren och blev tvättad av mig både tassar och bak. Men jag tyckte det osade lite ändå. Jag gick och kollade så att det inte olyckat sig igen men hittade ingenting.

Hon röjde ju i två timmar sen vi släppte ut henne ur buren. I ett sprang hon efter dom roliga prasselråttorna eller vår långa gula buspinne, ingen vila ingen ro.
Förräns hon inte tyade längre.
Då la hon sig vid mina fötter och jag lyfte upp henne i soffan. Hon la sig tätt intill mitt ben och slocknade som ett ljus.
Jag strök henne längs ryggen och då började hon spinna, hon ställde sig upp och kom upp och rullade ihop sig under min nedersta haka.
Hon spann som en gräsklippare, jag strök henne och kände mig så glad att hon tydde sig till oss så direkt.

Då spratt hon till lite. Ställde sig halvt upp och kastade sig bakåt hela tiden nästan sovande. Hon mådde så gott så gott, ville byta ställning och då..

...kände jag oset.
Den lilla katten fes helt enkelt. Och det luktade rejält för att komma från en sådan liten kissemiss ;)
Idag har inga kablar lagts vare sig på golvet eller i lådan, däremot har hon kissat flera gånger och då i lådan förstås. Inga fisar har jag nosat mig till men kvällen är ju ung..

Tycker det är ganska rart.
En söt liten nätt kattflicka kan bränna av en rejäl rökare ;).
Inte ens Homer fiser.
Maken var ju snabb i kommentaren, herregud två kvinnor som fiser...!

Jag förstår dock inte vad han menar.
Det är ju bara Hjördis vi pratar om.
Eller?
Fattar inget.
Alla vet ju att en kvinna vaknar med fin make-up, välfriserade, rynkfria, och dom varken snarkar, dregglar eller fiser.
Jag är då sån..
Men det finns kanske andra sorters kvinnor, åtminstone skulle man ju kunna tro det (fast det är långsökt..)

Ha en skön söndag!
Vi ska äta surströmming.
Lika bra att vänja henne vid vårt leverne direkt ;)

5 kommentarer:

  1. Full rulle i huset nu förstår jag! Vilket litet yrväder hon är :) Snart är nog Homer och hon polare. Han behöver nog bara vänja sig;) han måste ju undra vad ni dragit hem..hihi..Ha en riktigt skön söndagkväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej du, vilken liten virvelvind ni fick tag på, så söt. Till veckan är det nog fart på Homer också. Ha en bra vecka. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Säker på att hon är en flicka, för det är ju som du skriver, fina flickor fiser inte :O)

    Eller förresten, mina Goldenflickor, fiser, och det kan lukta..... Och de är fina ;)

    SvaraRadera
  4. Vad underbart att ni fått hem lilla kissemissen :-) Har Homer lugnat sig, kanske lite mer intresserad? Du har alldeles rätt, kvinnor fiser inte! ;-)

    SvaraRadera
  5. Surströmming OCH två fisande kvinnor...
    Kanske man kan känna en svag doftpust ända hit ner? Ska genast gå ut på altanen och sniffa lite.

    SvaraRadera