fredag 9 april 2010

Inget napp ännu..

På en kattunge alltså.
Men vi fortsätter naturligtvis att kolla blocket ungefär 78 gånger per dag.

Annars har det varit en tid med mycket projekt på gång. Har inte orkat blogga alls, har alltså haft lite av en bloggpaus och samlat lite krafter.
Fartygsbefälskursen går sin gilla gång, på tisdag ska vi ut och åka isbrytare och på fredag skriver vi VHF-provet. Veckan därpå blir det sjukvårdskursen (ABC och läkarintyg) och repetition innan vi kan göra provet i slutet av månaden.

Fisket närmar sig också. Maken har bråda tider med att göra iordning båtarna, vi har fn tre stycken men en ska ju säljas (den är tingad skönt nog) och fiskebåten ska sjösättas om ett par veckor. Då börjar fisket i Sundsvallstrakten.
Därför ägnar jag nu lite tid till att färdigställa båttäcket som jag lovade göra klart till förra våren. Det blir snyggt, rutor i rött och blått och med en blå resp. röd ram runt.

Sen har jag fått värsta chocken. Mitt långa hårstrå kom tillbaka till sin plats under hakan. Där växte det sig långt och ståtligt innan jag upptäckte det. Precis som förra gången. Herregud.
Det var fanimej flera cm långt.
Det är ju dessutom ljust så det syns dåligt, vilket kan låta bra fram tills dess det är fem cm långt och säkert glimmar vackert där det vajar i solljuset.
Jättekul.
Inte.

Snacka om att gammeltanten är på gång.

Dessutom är jag torr som fnöske i fejset, utan mina dyrbara kräminsmorningar så skulle jag se ut som ett spöke. Tack gode nån för att peeling finns. Utan peeling skulle jag skära sönder alla örngott jag vilade ansiktet på.
Känner mig supersnygg.

Nu ska jag vackla omkring på en halv bloggrunda, andra halvan tar jag imorgon då ryggen är ond som satan. Det bränner i ländryggen så att jag blir tokig, tur att jag har hittat Linnex som lindrar lite (liniment), känner mig snygg och ungdomlig som ni hör.

Ajöken för ikväll!

5 kommentarer:

  1. Hej vännen, välkommen tillbaka :-) Ni ska se att kattungen dyker upp när ni minst anar det och absolut inte har tid, det brukar vara så ;-) Var du glad över ditt ljusa "skäggstrå", jag plockar 25-30 svarta korta jävlar varje dag...

    SvaraRadera
  2. Ett ljust strå? Vi har dem alla, och alla plockar vi och hoppas att ingens ett det!
    Lycka till med Kattbebisjakten, snart dyker den rätta upp ska du se, och Homer blir glad :O)

    SvaraRadera
  3. Lite som att vänta barn ju ;) Håller tummarna i er jakt och följer den här..(snart blir jag Norrbottning)

    SvaraRadera
  4. Snart dyker nog rätt katt upp. Så spännande att vänta på tillökning! Lycka till i kattjakten!

    SvaraRadera
  5. Hmmm...har ett likadant hår under hakan... Från ingenstans kommer det och är plötsligt hur långt som helst. Hårt är det också. Skumt :-S

    SvaraRadera