lördag 3 april 2010

Datorproblem...igen...

Jag är nästan osynlig nätmässigt just nu. Datorn är så jävla seg att den knappt går att använda. Maken använder sina svaga krafter på att utreda vad som är på tok.
Viruskoll...check (resultat två basilusker)
Sen är webläsaren så jäkla slö att det är inte sant. Vi har nu provat google chrome och det funkar bättre, men vi måste ju ha igång vanliga också, för banken etc.
Jäkla skit.

Orkar därför inte hoppa runt och läsa bloggar just nu, det tar evigheter och eftersom huvudvärken är kvar så får jag nästan spunk bara av att vänta på sidorna.
Synd om mig. I-landsproblem, ett slags välfärdsproblem kan man säga, lite som övervikten jag bär på.
Återigen. Synd om mig.

Imorgon har jag ett visst hopp om att återfå datorn i ursprungligt skick, skam den som ger sig! Och det är ganska nyttigt att rasa tillbaka till gamla seega modemens tid, förutom det karaktäristiska ljudet förstås.
Fast det låter nu också, men mer som tandgnissel under vår väntan.
Ibland slutar vi gnissla tänder och svär en ramsa istället.
Det lättar upp.

Förkylningarna travar vidare, Maken är på värsta dagen idag, jag börjar knata mot piggare tider.
Homer är nedstämd, han busar inte och är inte intresserad av de spratt jag försöker pigga upp honom på.
Jakt på kattunge går vidare....

Alltså, jag har seg dator, återkommer när problemet löst sig och jag googlat färdigt på Jävla Satans Windows (det är så många träffar att det tar tid att läsa dom alla ;)), och då ska jag hälsa på hos var och en i bloggvärlden!

Tills dess..  Fridens!

3 kommentarer:

  1. Jag har helt bytt till Mozilla Firefox, funkar super,överallt. Försök att bli av med huvudvärken nu, go o gla påsk!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du haft en trevlig påskafton trots seg dator och deprimerad Homer!
    Glad Påsk på dig :O)

    SvaraRadera
  3. Hade samma problem, tog ner ett gratis program som rensade datorn, advanced systemcare free heter det. Ett litet tips!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera