måndag 19 april 2010

Måndagblues

Dagen har startat rätt tidigt. Maken har börjat sy på sina strömmingssköt och jag har börjat husfrusysslorna.
Tvätt och disk är mina mellannamn känns det som.
Jag har också bakat Biscottisar. Igen. Gott är det och ett bra surrogat för mackor och godsaker som man önskar ha till kaffe och teet.

Sen har jag tänkt sy lite. Måste sy en kant runt båttäcket och det gör jag av överblivna remsor och bitar från själva täcket. I olika bredder så bör det bli snyggt.

Homer har faktiskt visat lite bustendens i morse. Första gången han busat sen Allis dog, och det är tre veckor sen. Vad glada vi blev, han busade med buspinnen tills han blev tokig och blev tvungen att springa av sig lite spring.
Sen blev han matt och måste vila.

Som jag. Ja, inte att jag springer mig trött, det är trots allt snart fyra år sen jag sprang sist och innan det var det nog sju år.
Men ibland går jag ut hårt med diskmaskinstömning, sen startar jag ett bak och inser att jag inte har alla ingredienser (för vilken gång i ordningen) så jag får i flygande fläng ränna iväg till affären. Sen fortsatte jag baket och satte igång en diskmaskin igen.
Nu är jag lite matt.
Precis som Homer önskar jag gå och vila men inte i klätterställningen utan i sängen. Men det är lite väl tidigt.
Ska istället gå upp och gosa med Homer, han ligger i knät där jag sitter framför gammeldatorn och får då lägga patiens medans andra hander kliar hårig päls.
Ganska hyfsat sysselsättning.

Vädret är soligt, kallt var det inatt och snösmältningen har satts ur spel liksom.
Längtar ut till stugan och vår/sommarstarten.
Men snart så.
I slutet av maj kanske, inte så länge dit inte.
Inte länge alls *suckar*

7 kommentarer:

  1. Du är rolig du! Tack för att jag får sitta här och småfnissa framför datorn:)

    KUL att Homers sörjnings period börjar släppa:)
    Snart får han ju sin lilla gulliga kompis!

    Du vet ju att:
    "Tiden går alldeles för fort" ja det säger man ju typ jämt!
    Så alltså är det SNART maj och snön är ett minne blott;)

    Ha en fin dag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Sova i klätterställningen verkar lite knöligt om man inte är katt då så klart! Här har ju våren tagit bamsekliv framåt men inte är det några sköna vindar som blåser inte. Svinkallt är det men solen skiner och himlen är klarblå och det är underbart.
    Jaa, snart är dt maj men först kommer Hjördis den lilla, fina söta...tänk att få borra ner näsan i den pälsen. Mmmmmm ljuvligt :
    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  3. Strålande sol som bäst men jag fick skrapa is av rutorna i morse. Vad skönt att Homer börjar piggna i, snart blir det ju inte en lugn stund :-) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Tack för den trevliga pratstunden i lördags :) Biscottireceptet efterlyses ;) Letat i din blogg men inte hittat den. Man blir ju så sugen ju :) Kram

    SvaraRadera
  5. Ett lyckat bak och en katt att klia, kan det vara en bättre måndag?

    SvaraRadera
  6. Kul att Homer har börjat värma upp inför Hjördis ankomst! =)

    SvaraRadera
  7. Skönt att Homer verkar lite gladare igen... När skulle Hjördis komma?
    (Nu höll jag på att skriva trevlig helg, är jag trött nu tro?)

    SvaraRadera