torsdag 15 april 2010

Bissi bissi

Idag har vi åkt till grannstaden i hopp om att hitta ett stödhjul till båtvagnen. Vi hade hoppats kunna kombinera detta med ett besök hos Hjördis, men hennes människor var inte hemma.
Skit.
Och imorgon kommer förmodligen en massa fiskeredskap som ska monteras på kortast möjliga tid, vilket innebär långa dagar för Maken. Om två veckor ska ju fiskebåten sjösättas och då ska allt vara gjort.
Så det verkar bli första titten när vi hämtar henne den 27:e.

Maken har förklarat ingående för Homer hur läget är. Att vi inte kunde hälsa på henne idag men att hon längtar säkert lika mycket efter dig som du efter henne, att hon verkar nyfiken och busig.
Och Homer förstod.
Allt.
Eller kanske inte, men han förstod nog såpass att han vet vad som är på gång..
Det förmodar vi iaf.

Tills motsatsen bevisats.

Sen måste jag tacka för Hjördisresponsen. Den var så positiv att Maken gav sig direkt. Hjördis ska hon heta, och hon ska fanimej vara glad över det. Annars får hon minsann slippa bli glad.
Hennes människor frågade efter namn och jag sa Hjördis, så nu ska hon kallas det hädanefter, så fattar hon bättre när vi börjar instruera henne om de husregler vi har.

Inte för att vi har några direkt men iaf.


Jag har nyss flängt ut i flygande fläng och jagat glassbilen.
En ny hobby jag har.
Riktigt skoj att köra sakta och gissa var den stannar.

Jag tänkte handla en sort.
Kom hem med fyra.
Säkert goda alla fyra.
Sist vi handlade av glassbilen var 1982. Eller ifjol om man nu ska var noga, och då hade dom inte Pucko vad jag minns.
Alltså blev jag tvungen att pröva.

Nu ska jag gå upp och vila, jag har dammsugit nedervåningen efter att ha tagit ut och dammat mattorna. Herreminje, snacka om rekord. Jag fick vada genom allt skräp och katthår, tror tamejtusan att det var mitt personliga rekord från fjolåret som rök där.
OS-guld i dammsugning och snabbt påsbyte 2010 blev mitt.
Ni behöver inte försöka spara ihop så att ni slår det rekordet.
Pröva inte det därhemma säger jag bara, detta är oslåeligt!

En dammsugning och jag blev blöt i svett.
Säger både en del om renhetssituationen hemma såväl som konditionen kanske, men jag väljer att anta att Homer löser ungefär två liter katthår (motsvarar cirka enkommasju kattungar) om dygnet. Så måste det vara, samt att det kommer ut sand från innerväggarna, alternativt att nån jäkel smyger in och sprider ut det..
Kanske inget att skryta över egentligen när jag tänker efter..
Så glöm skiten ni! Det är en order.

Nu ska jag gå och vila, jag ska först läsa VHF lite. Provet ska jag ju göra imorgon kväll. Då måste infon sitta stadigt i hjärnbarken, annars går det inte.
Tjillevippen på er!

4 kommentarer:

  1. "Hjördis - kattprinsessan"
    "Kattprinsessan Hjördis"

    Japp, perfekt. Ligger som en nydöd mört på tungan. (var fick jag nu det ifrån???)

    SvaraRadera
  2. Vad bra att Homer väntar så glatt på Hjördis ;-) Det kommer att gå så bra så! Jag skulle så gärna vilja se dig jaga glassbilen, hos oss stannar den under vårt vardagsrumsfönster, så vi behöver inte jaga den, ja eller kanske jaga bort den :-/ Det var roligt att läsa allt du hade att berätta, kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas Hjördis kommer till er snart så att Homer får sällskap.
    Det är alltså så att man måste köra efter glassbilen så att man ska kunna få handla, ja den stanar ju intehos mig heller men jag HÖR att den är någonstans in the hood. Den signaturen kan man inta ta fel på!
    Egentligen skulle väl jag försöka mig på lite dammsugning men min lilla svarta blanka har nog ingen lust tror jag. Den står här och blänger på mig och jag glor tillbaka :)
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Jag missar glassbilen med flit...jag äter ju upp allt själv?? Jag behöver INTE det kan jag säga...och karraktär?? Va är det?? Går det åxå att äta??
    Nu ska jag iallfall dansa runt med snabeldraken...en snabb dans får ddt bli!!! Ha en skön helg!!! //Anna

    SvaraRadera