tisdag 2 mars 2010

Viktig information!!

Jag känner att jag måste erkänna en sak. Det är endel av er som skrev så fina kommentarer om hur ordningsam jag tycktes vara gällande mitt syrum.
Som ni ser är jag inte det minsta ordningssam. Tyvärr.
Därför kände jag mig manad att ta en irl-bild på hur det just nu ser ut i mitt syrum. Trådrullarna är någorlunda ordnade men det är också allt.

Ville bara att ni "nyare" besökare inte får fel intryck och sen blir chockade när ni läser mellan raderna i något annat inlägg.




Här ser ni vad Maken gör just nu. Han kör vår Brunte och röjer lite snö. Den som vanligtvis kör snöröjningen har inte plogat vår infart denna gång heller så vi har tvingat igång traktorn, som är ledsen för startmotorn är paj. Lite mer är också paj med traktorn men det vet den inte om ännu.

Notera att traktorn just på denna bild är lite framtung ;) , vår Brunte är väldigt stark men denna snöhög är för övermäktig för den just nu.

Denna snöhög har vi nedanför huset, uppe vid huset finns en något mindre hög som kommer från snön närmast bron. Den begränsar sikten från vårt datarumsfönster.
Det e mycke´snö nu.                                            

10 kommentarer:

  1. Jag tycker ordningen är ganska hyfsad ändå! Nu har stan kommit igång på allvar och plogar även vår lilla parkering i anslutning till cykelbanan. Vi har inget litet körsbärsträd mera. Eller kanske det är kvar där under snöhögen...?

    SvaraRadera
  2. ÅÅ, va jag vill ha en egen Brunte!! Då skulle vi plötsligt få plats igen..
    Måste ju säga att det ser fortfarande VÄLDIGT ordningsamt ut på bilden...sorry,men sant!! ;0)

    SvaraRadera
  3. Det är skönt att veta att du är lite som mig..."ser man inte skiten så har man inte ont av den" ;o)
    Tror du Brunte klarar en vinter till eller mer snö för den delen?
    Nu SKA vi ha vår! Jag beställde ju det...I HELA LANDET!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det liknar ordningen i mitt syrum också för tillfället. Kanske ska göra ett röj där i veckan... men det ska ju synas att man lever eller hur :)

    SvaraRadera
  5. Stackars Brunte...Ser ut som han har jobb länge till!

    Ha en fin kväll =)

    SvaraRadera
  6. Syrum ska vara lite röriga, ett tecken på att kreativiteten flödar! (har jag läst nånstans)

    SvaraRadera
  7. God morgon!
    Jag har något till dig hos mig....

    SvaraRadera
  8. Fru Venus. Så rar du är. Känner inte så själv kan jag säga. Ibland röjer jag och då är det så kul att sy, men det kaotiserar sig fort igen ;)

    Nilla. Kära kära Nilla. Du befinner dig i Uruguay och har förmodligen åkt på nåt mysko virus. Vi HAR snö ännu. Och mer får vi.
    Fast jag tror västkusten har fint väder och att det töar...

    BrunettAnna. Återigen rar kommentar. Fast i mina ögon ser det rent hemskt och kaotiskt ut.

    Agneta. Menar du att du känner igen din köksbänk? eller gillar du röror?
    ;)

    Gafflan. Brunte klarar många många vintrar till. Han är född -73 och i himla gott skick förutom lite smådetaljer som startmotor etc ;)

    Annamon. Välkommen hit. Och tur att vi är många med detta fenomen. Kreativt kaos kallar jag det när jag inte orkar städa. Annars är det nog mer en krigszon kanske..

    Monica. Brunte är van. Han vet att det är mycket kvar.. Sen är han ju duktig under fisket också, då kör han ju fiskbingar i ett enda långt kör...
    ;)

    Kerstin. Du har så himla rätt. Är det alltför välstädat så är jag säker på att inget kreativt händer. Skitsäkert!

    Monica. Jag ilar och tittar ;)

    SvaraRadera