söndag 28 mars 2010

Vårkänslor.....NOT!

Se på bilden.
Se va!?
Nåt så inihelvete trist så att man kan brista ut i gråt bara av att titta ut.
Snön vräker ner. Typ 1,5 dm inatt och idag, och det ska komma lika mycket till.. jamenasåjäklakuldå!!

Som att inte det inte räcker med att en klass-ett varning är utfärdad och snön vräker ner så är jag förkyld. Det började igår och sen har det gått med en rasande fart. TacksåjäklamycketfördenpassningenNågon!

Var på kurs igår, några timmar klarade jag av och det var rätt trevligt. Tyvärr hann jag inte lära mig något nytt men det var roligt ändå. Jag får ju mönster sen på det dom gjorde sen jag gick så jag kan inte klaga.
Jag for när det var dags för Pizzaätningen, även om ryggen hade velat så hade magen sagt nej till den maten, hur gott det än hade varit..

Jag hade nämligen gallbesvär kvällen före.
Det var ju också....kul...
Inte.

Vi åt nämligen jättegod fredagmiddag, oxfilé med hasselbackare (jag vet att vi åt det ganska nyss och att jag då också fick problem, men det är ju gott ;)) och detta gjorde att jag sen fick magknip och fick springa på toan hela kvällen och halva natten...

Nå, Allis är dock vid hyfsat humör.
Ena ögat verkar rätt bra, ett litet hål som jag kan se, den andra värre ögat är också bättre men inte bra. Vet inte hur detta ska tolkas. En del vill ju tolka det till att hon kommer att bli bra, en annan del undrar om det blossar upp ordentligt igen när penicillinkuren är avklarad.

Känns som rätt dåliga odds i ett längre perspektiv, men jag ska ju ringa veterinären imorgon så får vi se..
Allis ligger dock och sover för det mesta, mer än vanligt hur det nu är möjligt, sen så avskyr hon att få piller nedtryckt i munnen och få ögonen uppspärrade och indroppade. Detta gäller de få sekunder behandlingen tar, sen spinner hon som vanligt så fort man tar i henne.
Snacka om olångsint, eller kortsint eller vad man ska kalla det.
Gullgumma är också ett bra ord.

Nu ska jag gå och förbereda för maten som kommer hem strax. Maken åkte och hämtade kinamat och en film som jag hyrde nyss (tack Ica för den servicen) så att kvällen blir mindre eländig. Jag har hosta som tackocklov dämpas av superhostmedicinen, så natten har varit god. Sen får jag förstås ont i skallen av allt snor som bildas därinne, samt av skakningarna när hostattackerna kommer...

Ibland känns det verkligen att man lever.

Extra mycket känns det nu! *host, harkel och snytljud höres...*


Och vad har jag då att se fram emot närmaste dagarna, jo en morgondag som kan betyda slutet för min älskade kisse, som trots allt bara är åtta år gammal (ni var flera som frågade).
Måndagen betyder också deklaration med revisorn, typ fyra timmar med siffror och det känns ju kul med tanke på att huvudet är fullt med snor och ludd.
Tisdaget betyder ev. avlivning och sju timmar brandutbildning.
Att gå Fartygsbefäl klass VIII är ingen lek.



Ibland känns det verkligen att man lever *mumlar mantrat om och om igen*

7 kommentarer:

  1. Inga roliga dagar för dig :( Jag har sagt åt väderguden att nu får det vara nog med snö! Dansat vårdans och allt, hoppas att det hjälper :)
    En stor kram.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker uppriktigt synd om dig med all den snön runt dig :(
    Här har så gott som all snö smält men det kan ju fortfarande ändra sig...

    Krya på dig, och jag hoppas på det när det gäller Allis!

    SvaraRadera
  3. Oj, det var en hel del! Jag väljer det bästa, att kissen kanske mår lite bättre :-) Ha en bra vecka, trots allt!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas av hela mitt hjärta att lilla Allis mår bättre imorgon! *skickar alla friska kattbaciller jag kan få tag på*
    Håller mina tummar!!
    Blir alldeles tårögd bara jag ens tänker tanken...

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Men fy vad gräsligt mycket snö du har kvar...tycker faktiskt synd om dig särskilt nu när våren äntligen är i antågande i vårt avlånga land.

    SvaraRadera
  6. Oj, vad mycket snö!!! Ibland gnäller jag om Skånevädret, men jag tror jag ska sluta med det faktiskt...
    Jag håller tummarna för att Allis kryar på sig. Det är hårt när djuren är sjuka och ännu värre om man ska behöva tvingas till ett beslut.
    Du får ju själv också krya på dig. Kasst med förkylningar.
    Du har rätt i det du skrev till mig. Tycker också det är skönt att kunna göra vad jag vill när jag vill. Vill jag storstäda mitt i natten är det skönt att inte någon retar sig på det liksom.
    Ha nu en bra dag. Tänker på dig!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Hoppas hoppas hoppas att din kära lilla katt kommer att bli bättre!!! Om inte så är det ju bäst för den om den får somna in.
    Men åååååh vad man fäster sig vid sina älskade husdjur!

    Låter som att det är "lite" jobbigt nu och "mycket" som händer!

    Hoppas det kommer gå bra med allt!
    KRYA PÅ DIG KRAMAR
    /Eva

    SvaraRadera