torsdag 18 mars 2010

Morgonrapport

Vår Allis är sig själv igen. Fyllan gick över ganska sent igår kväll, och då kom hon till ro-äntligen.
Hon har sovit gott på mina ben hela natten, jag själv har legat lite väl stilla kanske, jag var väl rädd att hon skulle ramla ner. Otroligt så dum man är ;)
Hon hoppade ganska snart upp och ner själv från element och möbler och då släppte oron, vi var ju lite rädda att hon dessutom skulle se dåligt pga skrapningen.
Det verkar hon inte göra.

Skönt.

Igår fick jag inget gjort, förutom att jag pratade med Makens kusin Diana och som tack för hennes samtal gäspade jag som besatt.
Hur himla märkligt är inte det fenomenet då?
Innan så låg jag och passade Allis som var lite orolig och verkade ha ont i ögonen då hon gned tassarna mot dom i sömnen. Glodde på tv´n, inget annat, ingen gäspning. Då ringde det. DÅ började jag gäspa.
Hm, jag hade inte tråkigt Diana, det var nåt mysko som gick tror jag!

Idag ska jag på sjösäkerhetsutbildning på Norrkust Marina. Nån timme med livflottar och skjuta nödraketer. Sen har vi ingen kurs ikväll i stället och det är ju skönt. Igår gick ju liksom fetbort hela långa jäkla dagen. 1,5 timme hos veterinären och sen uppvak i åtta timmar ;)
Lite onödigt hönsigt kanske, men grejen är att vi har ju en katt till och vi vill ju se till att han inte stör när hon mår dåligt. Vi har erfarenhet av kattslagsmål på liv och död, där Allis var den som skulle dö (Homer är oskyldig, han fanns inte då, det var två andra katter) och vi blir extra oroliga när någon katt är sig olik.
Här är Allis liten, innan det hände. Det var den grå som började, hon blev galen.
Den svarta var lite sjuk från början och efter en mardröm så hade vi bara Allis kvar.
Och hon var så ledsen och gick och letade efter Signe den svarta katten.
Då skaffade vi Homer, och dom är bästisar och har aldrig haft något problem.
Allis är chef och Homer tycker det passar honom perfekt (han är ju karl)



Nåja, idag tänkte jag upp och röja lite, samt byta i sängen. Det får bli dagens uppgift.
Sen ska jag ju droppa Allis sex gånger till innan dagen är till ända.
Det är en uppgift också.
Så god som någon.

Det gäller att inte ta ut sig!

7 kommentarer:

  1. Va gött, att det rättar till sig!

    SvaraRadera
  2. Skönt att Allis mår så bra hon kan. Nu kan hönsmamman slappna av lite mellan omgångarna av ögondroppar :D

    SvaraRadera
  3. Ha ha..du lurade ju nästan mig med att börja gäspa :) Skönt att kissen mår bättre idag. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att Allia har repat sig!
    Jag har också renbäddat idag innan jag "svimmade" i soffan... ;-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Pillargontanten. Jo, det är skönt.

    Gafflan. Det känns att man kan slappna av lite. Idag har hon busat lite. Kort stund men iaf.

    Diana. Det hade varit bra om du hade sympatigäspat lite (bara så att du vet tills nästa gång) då kanske jag hade slutat ;)

    Kerstin. Den grå blev helt enkelt galen. Dom vet inte men en frisk katt gör ju inte så. Dom ska ju sluta när dom andra ger sig, men det gjorde hon inte. Hon gav sig ju på oss också.
    Därför avlivade vi henne, och senare var vi tvugna att ta bort Signe också. Hon var ju lite störd innan, men en härlig katt. Hon var den värsta, den grå Molly var ju komplett tokig så det var ingen annan råd. Signe tog oss hårt.

    Tur att Homer och Allis går så bra ihop ;) Tack och lov.

    SvaraRadera
  6. Hej du, det var gôtt att läsa att pissen är sig lik, det är jobbigt när djuren är sjuka. Idag har det töat och regnat så om ett par veckor kanske snö är borta. Ha en trevlig helg, kram Katarina.

    SvaraRadera