onsdag 24 mars 2010

Ledsen

Det känns ganska tungt just nu.
Allis verkar inte bli bättre, så nu ska vi prova en vanlig penicillinkur men chansen att hon ska bli bra verkar liten.
Vi har tid för avlivning på tisdag. Vilket inte kan ske eftersom jag då har Heta Arbetenkursen i sju timmar, så det måste bli måndag istället.
Jäkla skit.

Veterinären ringde proffset på ögon igår. Han hade gjort samma saker som nu är gjorda och det kändes ju skönt, det enda var just denna penicillinkur, så den gör vi nu. Då har vi gjort allt som står i vår makt.
Det känns så sorgligt.
Stackars kissen. Nu får hon ögondroppar 9 ggr per dag, samt två tabletter och en dos flytande antiinflammatoriskt.
Hornhinnor brukar läka på en till två dygn.
Men inte vår kisses.

Dom vet inte vad det är heller. Bara att det är märkligt.
Herpes- och klamydiainfektioner drabbar mest unga katter så det kan det inte vara heller. Och eftersom hon är innekatt och bara träffat Homer så faller den orsaken bort.
Hon är bara sjuk helt enkelt. Nu har dom skrapat ögonen tre gånger utan någon läkning alls. Inte ens på det bättre ögat!

Som veterinären sa, under har ju hänt, så det är på den nivån vi får hålla vårt hopp.
Klart vi hoppas på att denna kur ska ta död på den märkliga orsaken men vi är ändå realistiska.
Huvva så trist.
Igår var visst en vacker vårdag här hos oss, med plusgrader och snösmältning.
Jag får tro på hörsägen denna gång, jag märkte då inte något av det pga veterinärbesöket.

Ibland är man glad, ibland inte. Nu inte.

15 kommentarer:

  1. Åh, vad tråkigt. Jättetråkigt...
    Jag håller tummarna för att det sker en förbättring, ett litet under!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag håller alla tummar jag har att Allis blir bättre!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh nej...så svårt...tror du Allis lider? För gör hon det, så vet du vad du som äkta djurvän måste göra. Det är tungt, jag förstår det.

    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Vad ledsen jag blir! Jag hoppas verkligen det vänder och att penicillinen hjälper!
    *kramar om*

    SvaraRadera
  5. Åh, va ledsamt, alla mina tankar är hos dig nu <3
    Hoppas ändå på ett litet under!

    SvaraRadera
  6. läser dina tunga rader och förstår att det är kämpigt...Men Under sker alltid i och runt omkring oss. och Katter har ju nio liv..så vi hoppas tror och tar tacksamt emot rapport att hon har blivit frisk snart!!

    varma kramar o en mjuk försiktig klapp till kissen...

    SvaraRadera
  7. Agneta S&S. Tack, jo under sker och vi hoppas på ett sånt. Annars ska hon få sluta värdigt och utan plågor.

    Gafflan. Tack för tummarna!

    Kerstin. Jag tror inte hon lider alls egentligen, det skaver nog i ena ögat lite, men hon mår bättre nu än innan vi började droppa. Det är ett tvång att få in dropparna men efteråt verkar det lätta, skavet.
    Jo, jag kommer aldrig att låta ett djur lida utan då är valet lätt.
    Att ev avliva Allis är inte kul men det går ju lättare när man vet att hon är sjuk.

    Snäckan. Jo, jag hoppas också.

    Pillargontanten. Jag är såå redo för ett under. Typ nu!

    Gladmymlan. Hoppas jag kan komma med postitiva besked närmare. Hoppas hoppas..

    SvaraRadera
  8. Stackars Er och Stackars Allis :( Håller tummarna att undret sker. Aldrig kul när ett kärt husdjur inte mår bra. Tänker På er. Kram på både er och kissen.

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna!!!
    Varm kram till dig och gos till Allis...

    SvaraRadera
  10. Fy 17 vad sånt här är jobbigt. Många säger att det bara är djur, men för mig, och dig är det en mycket kär familjemedlem. Vi ska hoppas på ett under. Skickar kramar från mig och Zorra och Tuffs

    SvaraRadera
  11. Diana. Kramar tillbaka!!

    Monica. Tack och kramar tillbaka.

    Fru Venus. Jo, det är en kär familjemedlem, hon är så go och snäll att det inte är klokt.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Jag håller också tummarna. Hoppas att kuren hjälper. En snäll katt är något av det bästa man kan ha hemma.

    SvaraRadera
  13. Stackars er å eran Allis!!!
    Hoppas att det går bra, och att ni får ha eran Misse-Allis hos er!!

    SvaraRadera
  14. Nej, vad tråkigt! =(
    Jag hoppas hoppas hoppas på det där undret!

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Usch och fy!
    *håller om*!

    Kram!

    SvaraRadera