onsdag 3 mars 2010

Nininaninanna ninaninanina.....

....

Här kommer  Dagens Boktips a la Ulrika!
Fruset Ögonblick av Camilla Ceder.
Hennes debutroman.

Denna bok ser ni i min högra spalt, den bok som ligger vid min säng...

Tyvärr har jag ingen åsikt om den.
Mest för att jag ännu inte läst den.
Men den ser bra ut och den låter bra när man läser baksidan.

Tyvärr är jag så jäkla trött på kvällarna att jag inte orkar läsa, och på eftermiddagarna läser jag annat, t.ex Fat Quarter och Quiltböcker, då behöver jag lättsmält lektyr. Bör jag annars läsa nåt så borde det vara litteratur om Fartygsbefäl klass VIII.

Men det är ändå mitt boktips till er.
Här är baksidans text..
Seja har gått igenom en skilsmässa långsamt och börjat anpassa sig till ensamheten i det lilla huset på landet. Det är en tidig decembermorgon och Seja väcks av den gamle mannen, hennes granne, Åke. Han ringer djupt chockad efter att ha hittat en sargad kropp vid bilverkstaden, och han ber henne hämta honom, när han ringt polisen. Seja beger sig dit, och något händer inom henne. Känner hon igen den döde? Varför gråter hon? Och den inre rösten som manar henne att sluta hans ögon, var kommer den ifrån?

Jag har nu kommit på att jag kan spara den till sommaren, då jag läser böcker i strida strömmar, typ en om dan. DÅ blir den fantastiskt bra att ha till hands, då läsnerven kliar och gör sig påmind.

Sisådärja! Mitt första boktips! Håll till godo.

P.S Här uppe blåser det riktigt ordentligt, det snöar inte men det blåser snö, yr och driver igen på vägarna. Jäkla vinter till att vara lång, hård och besynnerlig!

5 kommentarer:

  1. Jo, den verkar bra. Läsa får jag väl också göra till sommaren orkar inte riktigt nu eller är lite för trött :)

    SvaraRadera
  2. Jag, har läst den, och den var riktigt bra :O)

    SvaraRadera
  3. Tack för boktips. Jag saknar att läsa något nu.

    Vi har sol, klarblå himmel, och vindstilla! Underbart! Tyvärr är det minusgrader i skuggan, men men...

    SvaraRadera
  4. Får bli en sommarbok på stranden!

    SvaraRadera
  5. Ska försöka komma ihåg boken, men jag har tyvärr samma bekymmer, så trött på kvällarna...

    SvaraRadera