söndag 14 mars 2010

Till stugan idag, lite snö blev de´

Vi har idag varit ut till stugan en sväng och Maken skottade taket färdigt, samt en liten kanal in mot bron. Tacksamt att slippa vada i meterdjup snö.

Här nedan ser ni att det är lite snö kvar att skotta. Mittendörren går till vedbon. Ved behöver man för att överleva på vintern. Annars fryser man ihjäl. Vi har ju ingen el eller element t.ex.


Nedan ser ni vår nya kaj. Den var ny ifjol somras. Nu är det sned igen, sista stormen tog ett grabbatag och jäklades på hög nivå.
Iår blir det en ny kaj igen. Kul eftersom vi skiter pengar, och det är kul att få dom att rulla!
Denna gång blir det dock en landfast som icke skall kunna tagas av is och storm.

Nedan ser ni den berömda kanalen till bron. Inge kul att vada i meterdjup snö som sagt.
Inge kul alls liksom.

Här nedan ser ni vår grillplats. Där är det som ni ser färdigt att lägga på fisk eller kött. Lite sopning bara så står grillen där, torr och fin. Mysigt att klämma ner arslet också, behövs ingen värmande dyna, snön isolerar ju som vi vet.


Här ser ni vår snöklippare. Nu var det dock lite högt snö så det körde fast hela tiden. Vi väntar till sommaren med att klippa nästa gång.
Den brukar starta perfekt trots en sådan vinterförvaring som ni ser här.

5 kommentarer:

  1. Med sittunderlag kan vi säkert grilla lite korv?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är vackra bilder jag!

    Härligt att se snöklipparen:)
    Vilket märke är det? Nyfiken eftersom den verkar tåla en del!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hahah ska jag komma å hjälpa Er att skotta? Det är lika bra att jag vänjer mig esom jag blir norrländska inom kort ju ;)

    SvaraRadera
  4. All denna snö. Fin snöklippare tycker jag och grillplatsen ser ju väldigt...hmmm...inbjudande.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Kerstin. Jovisst kan vi grilla lite korv. Det går Alltid att grilla lite korv. Om inte annat inne ;)

    Eva. Den har tålt detta förfarande i många många år. Visst kan det också vara vackert, men jag gillar inte snön alls jag. Inte det minsta. Vill ha sommar alltid ;)

    Mofsan. Det är bara att komma! Vi har mycket snö, typ överallt så det är bara komma.
    Vi håller med spadar!

    Gafflan. Jo visst vill man bara sätta sig ner med grillkorven!
    Eh... eller inte va?

    SvaraRadera