lördag 20 mars 2010

Filmtips # 3 Benjamin Buttons otroliga värld

Benjamin Buttons otroliga liv



Jag föddes under ovanliga omständigheter.......

Så börjar "Benjamin Buttons otroliga liv" som bygger på F. Scott Fitzgeralds novell om en man som föds som åttioåring och sedan åldras baklänges.

En man som likt alla vi andra är oförmögen att stoppa tiden. Filmen börjar i New Orleans 1918, i slutet av första världskriget, och sträcker sig ända till det tjugonde århundradet. Det är en berättelse om en ovanlig man, de människor han möter och platser han upptäcker; kärleken han vinner och förlorar, livets glädjeämnen, dödens sorg och något som existerar bortom tid och rum.

Vad jag tycker:
Jag tycker den var fantastiskt bra. Gillar man drama och kanske någon skvätt tårar är denna film ett måste. Så jäkla bra helt enkelt. Me like!


Det var dagens filmtips!
Nu ska jag gå och droppa Allis ögon. Igen. Hon börjar bli så van att numera sitter hon rätt stilla, så själva tvånget känns mindre hårdhänt. Skönt.
Ena ögat ser ganska bra ut medans andra ser mindre bra ut. Det onda ögat har lösa flikar vilket tyder på att hornhinnan inte läker som den ska. Skit. Vi ska ju tillbaka på tisdag fm och då blir det väl skalpellen igen. Huvva.
Nu äter hon ju antiinfl.medicin så det ska ju bättra sig allteftersom undersjukdomen blir bättre.

Ha en härlig lördag!!

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att kissen börjar bli bättre :-) Har förstått att filmen fått bra recencioner, så vi ska nog se den vid tillfälle!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att det andra ögat på kissen blir bättre till på tisdag.
    Filmen ja...den försökte jag se för ett tag sedan men blev avbruten av än det ena än det andra. MÅste göra ett nytt försök tror jag :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ytterligare en film jag inte har sett...klapp till Allis!

    SvaraRadera
  4. håller med du!benjamin button är en kanonfilm! annorlunda sorglig men riktigt bra!

    håller tummar o tår att ögonen blir bättre på kissemissen!

    kram på dej!

    SvaraRadera
  5. Men ännu en film som jag MÅSTE se!
    Somnar tyvärr ALLTID när jag försöker se en film:( Men jag får väll titta typ en sön. mitt på dan, DÅ ska jag väll inte somna iaf?!

    Jobbigt när ens kära husdjur är sjuk!!
    Ska säga åt min Bosse kanin att han ska hålla en tass!!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Jösses..det låter som en film för mej!! Om jag börjar lipa till en film tre minuter in i filmen å fortsätter snora tills filmen är slut...DÅ är det en BRA film!!! Trots snor som rinner å rödsprängda ögon!!!!

    Börjar ju nästan lipa nu....*snörvlar*..

    SvaraRadera