söndag 21 mars 2010

Filmtips # 4 The Box

The Box

Handling:
Någonstans i USA, 1976. Norma och Arthur Lewis ställs inför ett moraliskt dilemma när en mystisk låda dyker upp vid ytterdörren. Reglerna är enkla - öppnar de boxen och trycker på knappen kommer de genast att bli förmögna. Men priset är att det innebär döden för en slumpmässigt utvald människa någonstans på jorden. De har 24 timmar på sig att fatta sitt livs svåraste beslut...

Vad jag tycker:
Jag tycker det var en suverän film. Lite annorlunda, vilket jag uppskattar eftersom jag ser ganska mycket film. Den stack ut lite.
Ruggig och engagerande, man satt och grunnade på vad man själv skulle ha gjort, och vad andra i min omgivning skulle ha gjort. Jag tycker det är fantastiskt att kunna komma på något sånt som tanken i den här filmen. Önskar jag kunde det!




Denna film såg vi igår kväll.
Efter en fantastisk god middag som bestod av kyckling-med-ris i Café de Parissås. Den middagen satt som en smäck.
Till efterrätt åt vi nygjord och hemgjord vaniljglass.
Satt som en smäck det med.


Maken var idag ut till stugan en sväng, fint väder var det, sol och nollgradigt. Han skottade lite gångar så det går att gå därute, tills vi åker ut och myser en härlig vårdag. Jag har gjort sådana exklusiva saker som tvätt av fleecefiltar och igångsättning av diskmaskin, nu med ny knapp!
Diskmaskinen brummade igång direkt, inga tandpetare behövde kilas in i springan.
Skönt.

Har också sytt litegrann. Tänkte plugga lite men det blev liksom inte av, av någon mysko anledning. Inte pga att det kändes tråkigt utan det var någon mer surrealistiskt och intraceptiskt.
Nu grunnar ni på vad jag menar va?
Bra.
Har själv ingen förklaring på dom knepiga orden utan tyckte bara dom passade in. Eftersom jag var sarkastisk så fattar ni ju att jag hade ett antipluggfenomen på gång i knoppen.
Alltså inget plugg idag, men va tusan, det är ju en dag i morgon också!
Varför göra idag det du kan skjuta upp till morgondagen?

12 kommentarer:

  1. Den filmen vill jag också se! Tror jag måste börja skriva en lista på filmer för framtiden :-) Har du ingen panik så plugga en dag när det känns bra!

    SvaraRadera
  2. Låter som en spännande film, den får jag nog försöka se....
    Jag är ju annars dålig på att se film, maken står för det här hos oss :O)

    SvaraRadera
  3. hade tänkt att se den ikväller:) men så kom en grottfilm fram från ingenstans o det måste jag ju bara se! kul då har jag en till film att se fram emot!

    kram på sej!

    SvaraRadera
  4. Att inte vilja plugga en söndag, tycker jag låter mänskligt. Är själv en sån där "uppskjutare". Är lite jobbigt ibland för jag sitter ofta med saker i sista sekunden. Bara mig själv att skylla dock...

    Rocktågen ja... Såg dem också och tyckte de var skitbra. Längesedan är det nu...

    Hoppas du får en skön måndag!

    SvaraRadera
  5. Fru Venus. Nej, ingen panik ännu. Men jag vet ju att den kommer ;)

    Osloskånskan. Ja visst är det dumt!

    Pillargontanten. TUrligt nog är vi bägge lika filmtokiga, och med ungefär samma smak ;)

    Gladmymlan. Va bra, då har du något att se fram emot.

    Snäckan, ja där är vi lika. Samma sköna måndag till dig!

    SvaraRadera
  6. Den verkar jättebra, vi såg filmen 2012 här i Fredags, den vart jättespännande, min stackars man blev nypt i benet av mig ett par gånger(inte så allvarligt som det lät)

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  7. Hej där!!
    Jag var ju bara tvungen att se denna rulle igår!!
    Och jag var ju tvärsäker på att jag hade valt att tycka....tills man insåg vad efterspelet kunde handla om!?Ajrå....jobbigt!!!
    Mysko, men helt klart sevärd!!!
    Tack för tipset!!
    kramen//A

    SvaraRadera
  8. Herr C och jag är också "filmgalna" så vi tar tacksamt emot filmtips... :D
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag gillar ju Cameron Diaz, kanske skulle jag se filmen?
    Tittar sällan på film, eller tv för den delen heller. Vilket jag borde eftersom jag förväntas leva upp till epitetet skribent på om just tvserier. Ehum.

    SvaraRadera
  10. Jag får ångest av såna handlingar. Någon barndomsskada antar jag.

    (Jag hoppas att du fått pengarna och att du säger till om det skulle vara så att du inte fått dem!)

    SvaraRadera
  11. Har en jättelång lista på "skasefilmernärjagfårtid", bekymret är, förutom tidsbrist, att jag somnar inom första kvarten....listan bara växer o växer.

    SvaraRadera