torsdag 4 mars 2010

Gallsten, gallsten hela natten lång...

Men nu är detta anfall över. Känns som om jag är blåslagen runt stället där midjan ska vara.
Åt supergott igår, kasslerpytt och ett stekt ägg. Mumsigt förstås, men ganska farligt.

Vi såg Bröllopsfotografen igår. Det var rätt kul faktiskt, jag gillar svenska filmer eller jag gillar alla  typer av filmer men det hör liksom till att man ser allt svenskt.
Fråga mig inte varför.

Började känna mig magknipig i slutet av filmen. Skulle ha varit på quiltträffen igår men jag for inte pga extra ont i ryggen, och jag måste verkligen prioritera skepparkursen (som är ikväll).
Kopplade därför inte symtomen riktigt, tog ryggontet för vanliga ontet och inte gallontet.
Det fick jag lida för.

Efter ett gäng Papaverin så lättade det efter ett antal timmar.
Hemskt.
Ni som känner till gallsten vet vad jag pratar om och ni andra kan skatta er lyckliga som slipper.

Hade t.o.m lite ont imorse, hör till ovanligheterna för efter galloperationen så brukar Papaverin hjälpa ganska fort.
Nå, idag är en typ "bakis-"dag. Känner mig misshandlad inifrån, trött och slak.
Maken åkte iväg till Marinan för det material han behöver hade kommit, skönt då har hans sysslolöshet släppt lite.
Jag kan njuta för mig själv och göra ingenting men det kan inte han!

Så när han åkte tog jag mod till mig och började med en Biscottismet. Bakar bara en sats för mer orkar jag inte. Packade ur diskmaskinen också och började se stjärnor.
Fin form kallas det visst.

Nå, nu en snabb bloggrunda och sen....soffasoffa!

11 kommentarer:

  1. Stackare! Har aldrig haft ont av gallsten men efter vad du beskriver och andra berättat så verkar det göra vansinnigt ont.
    Krya på dig så här dagen efter!

    SvaraRadera
  2. Wu!
    Det där lät inget vidare din stackare.

    Krya på dig och ha en skön stund i soffan!

    SvaraRadera
  3. Jag hör till dom som kan skratta sig lycklig för jag vet inte vad du pratar om :D

    Hoppas du mår bättre nu!!!!!!!

    Feber i dag:( satt då och tittade på filmen "Ett öga rött! Ååååh så bra!
    Bröllopsfotografen måste jag se någongång!

    Ps.
    Din header är såååå fin! Känner lugn och harmoni när jag ser den :)

    Må nu så gott!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  4. Stackars dig! Hos mig upptäckte de gallsten i "misstag", kollade njurarna. De opererades bort hastiga tag, 11 stycken. Kirurgen fattade inte att jag aldrig haft ont. Det var nog för att allt låg inbäddat i fläsk...

    SvaraRadera
  5. Gafflan. Tack, jo det gör vansinnigt ont. Förr fick jag alltid åka upp till akuten och få sprutor men nu klarar jag mig oftast med Papaverin.

    Monica. Jag kryar på mig i lata soffan.

    Fru Venus. Hos mig är dom också inpackade i fläsk men ajaj vad jag har haft problem. Skönt för dig att slippa iaf.
    Sen kan man ju ha problem även efter operationen som jag har, men skönt för alla som slipper.

    Eva. Tack. Bilden togs från vår stuga sett ut över havet och närmaste holmarna.
    Jag älskar vackra röda solnedgångar..

    Kerstin. Jo, usch..

    SvaraRadera
  6. Inget kul med gallsten!! Skönt att du mår bättre idag å mannen fått lite att syssla med. Hoppas det går bra på kursen ikväll. Kram på dig och hälsa kusin:)

    SvaraRadera
  7. Jodå, vet precis hur det känns. Fick ett rejält anfall innan jul.

    Men de såg inga stenar när jag gjorde ultraljud någon månad senare, så de har väl(hoppas jag) försvunnit.

    Hoppas att du slipper nya anfall.


    ha en skön kväll
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  8. Stackare, jag har aldrig haft ont av galla, men det är nog ingen hit, vad det verkar...

    Hoppas det är bättre nu :O)

    SvaraRadera
  9. aj aj...jag har bara känningar av gallan just när jag äter stekt mat eller för mkt fet man...ingen konstaterad gallsten precis men gall-besvär då...och herre min je så jag kvider! ingen höjdare vill jag lova o då har du säkert mkt ondare!

    stor-kram te dej!

    SvaraRadera
  10. Min första tanke var AJ SOM SATAN...
    Har inte haft det själv, men hört talas om det! Stackare!!
    Hoppas du mår bättre nu!!
    Kram pårej!! //A

    SvaraRadera