onsdag 17 mars 2010

Nedsövd Allis

Stackar stackars Allis Katt.
Nu ligger hon nersövd i vår soffhörna, jag måste dit och blinka åt henne med jämna mellanrum.
Hon har nu blivit skuren i ögonen med skalpell så nu är det lösa hornhinnorna borta. Nu ska det förhoppninsvis läka bättre.
Nu får hon fortsätta med dropparna plus antiinflammatorisk medicin. Hon fick också odlat lite av hennes eget blod i ett serum som ska droppas i ögonen.

Veterinären tyckte det var lite märkligt med hål på bägge ögonen, men i dagsläget är det svårt att veta varför. Inget stämmer liksom. Inget fel på lever, socker etc, prover togs idag.
Stackars kissemissen.

Nu är jag hönsmammig kattvakt som måste vara bredvid henne så att inte Homer går dit och luktar i dom öppna ögonen ;) Varför han skulle göra det vet jag inte men jag är rädd ändå. Hönsmamma var det ju!

Nu hoppas vi dock att det ska se bättre ut på återbesöket på tisdag. Men chansen är ju bättre nu när det är friska hornhinnedelar som ska växa ihop.
Håll tummarna!

7 kommentarer:

  1. huga stackars kissemisse!
    hoppas det blir bra nu för henne!!! men visst är det konstigt att det är i båda ögonen!

    kram!!

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar som finns! Stackars kissen, klart att du måste hönsmamma henne, fattas bara!
    Kram och klappa Allis från mig :)

    SvaraRadera
  3. Stackars Alice!
    Hoppas det blir bra :O)

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. "Skuren i ögonen med skalpell", det låter vidrigt.
    Goseklappa från mej!

    SvaraRadera
  5. Stackars Allis :(
    Hoppas hon inte lider så mycket..
    Du får gosa från mig också!

    Kram till hönsmamman!

    SvaraRadera
  6. Lilla Pyret! Så klart du är hönsmammig. Djuren är så hjälplösa när de är dåliga.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Gladmymlan. Javisst är det märkligt. Det kan visst vara latent klamydia, ännu konstigare va?

    Gafflan. Tack, och det ska jag göra..

    Pillargontanten. Jo, hoppas hoppas.

    Kerstin. Jag goseklappar för fullt.

    Monica, gosekramar från dig.

    Snäckan. Tack och kramar tillbaka.

    SvaraRadera