tisdag 2 mars 2010

Klass 1 varning igen

Skönt att få vara inomhus en dag som denna, synd om Maken som måste ut för att sticka i värmen i traktorn.
Det blåser från havet isande gråkall vind, riktigt äckligt vinterväder, det driver igen gårdsplanen för oss.
Syträffen idag ställdes in och det var ju tur, svårt att ta sig iväg med bilen innan skottning skett. Ikväll har jag fartygsbefälskursen så den måste jag iväg på.

Hur less är man på en skala? Ok, det är inte så kallt -4 idag, nästan värmerekord denna vinter som hittills inneburit en medeltemp på ca -20 tamejtusan. Men då snöar det istället, hemskt mycket snö får vi, och när det driver. Fytusan!

Nå, nog om det eländet.
Nästa elände. Maken är sysslolös. Inte bra alls faktiskt. Han ringde igår för att höra när hans beställning på strömmingssköt skulle komma och gissa vad... - den är försenad ca 4-5 veckor! Han har alltså inte mycket att göra och förslag tages ej emot tacksamt.
Jag har försökt nämligen.
- Dra in elen i pannrummet så att vi har en lampa att tillgå.
- Städa huset (renderade i en praktfull fnysning)
- Köpa material till att göra färdigt andra slingor han har liggande (man kan inte bara köpa och köpa var svaret på det)
- Sätta upp persiennen som ligger under en möbel i köket, den som han lovade sätta upp förra våren men som han inte "hann".

Ja, jag slutade inte där ska ni tro, men ändå fick jag ge mig till slut då hans humör låg i botten.

Resultat:
- Nu har han dock beställt lite material men det kommer inte förräns tidigast fredag men troligast i början av nästa vecka.
- Han har lovat fixa elen till pannrummet.
- Persiennen ska sättas upp idag.
- Han ska hjälpa mig med pluggningen idag.


Fortsättning följer...........

3 kommentarer:

  1. Den snön, den snön...
    Fnissar lite åt sysslolös make för det finns inget som är så tröttsamt att ha runt sig som sysslolösa män! Inte ens rastlösa barn...;o) Men lite saker ska ha nu fixa med, efter lite påtryckning från dig då ;)

    SvaraRadera
  2. Här skiner solen och jag ser just nu hur det droppar från en istapp!
    Men vi har strax under noll i skuggan = snön smälter inte.

    SvaraRadera
  3. fnisss fniss....eller kan du köpa honom lite pärlplattor o pärlor så kan han göra grytunderlägg:)) det ska jag göra idag, i brist på annet:)))

    här skiner solen men snö-helvetet ligger en meter på backen ännu...huga.

    kramen på dej o tjur-gubben med:)))

    SvaraRadera