måndag 2 november 2009

Bröllopsdag!

Vår tredje bröllopsdag har vi idag. Vi hade pratat om att gifta oss under flera år men det blev liksom aldrig av.
Kyrkan ville vi inte gifta oss i så det blev Stadshuset.

Maken fick ju en stroke på sommaren med högersidig svaghet som följd, och då fick vi oss en tankeställare.
Han var 44 år och fick en stroke. Livet kan vara kort och kan ändras på ett ögonblick.
Då bestämde vi oss.
Vi gifte oss efter fisket och åkte direkt från stadshuset till flyget, vi åkte till Stockholm och bodde på Amaranten.
En jättetrevlig bröllopsresa.

Ifjol glömde vi bägge bort dagen helt och hållet. Vi är så trötta efter fisket att vi liksom hamnar i standby-läge ;) så viktiga dagar som dagen då vi förlovade oss 23 okt och giftasdagen blev bortglömda.

Fast jag tycker att Maken borde minnas denna dag för min skull. Han är ju den som haft TUR och fått mig. Borde han inte värdesätta denna dag ofantligt?
Jo, det tycker jag nog.
Är det liksom inte då en Make har chansen att visa sin uppskattning, särskilt om han inte är romantisk lagd i övrig?

Jo, visst är det så.
Det tycker jag nog.

Men jag är luttrad.
Slippa laga mat och jag är såld!
;)

3 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen!!!

    Jo, det är klart att det är mannens uppgift att minnas viktiga dagar! =)
    Han får bjuda på något gott som kompensation!

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller att leva nu. Man vet inget om morgondagen.
    Grattis på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen. Jag håller med. Min man missade våran ettåriga bröllopsdag nu i juni och även vår 9 årsdag nu oktober. Fast å andra sidan är han rätt bra på det här med uppskattning i vardagen.

    SvaraRadera