torsdag 5 november 2009

Mycket-att-göra dag

Vi ska imorgon bitti (typ halv fem hur nu det ska gå) åka en sväng ner till Sundsvallstrakten, båten måste tas upp och vi ska leverera lite löjrom.
Skönt bli av med rommen för vi vill stänga frysarna, vi har slut rom och väntar bara på att få leverera färdigt.

Så det blir en lång dag imorgon. Lång dag i bil och sen får vi se hur båtupptagningen går på lördag.
Sen åker vi hem igen.

Min käke gör fortfarande lite ont, men inte alltför mycket ändå. Tack och lov.
Så jag tror jag ska fixa hotellfrukosten någorlunda ;)
Jag ska iaf kämpa.




Konstigt hur en hotellfrukost känns så lyxig. Jag tar alltid lite fil och flingor, ett glas juice, ett ägg och en macka.
Sen orkar jag sällan mackan så den tar Maken hand om.
Och ägget törs jag inte alltid äta pga gallan, så det tar Maken också hand om, ifall det behövs.
Men bara det att man kan välja från så mycket.
Kul att plocka än det ena än det andra.
Superlyx.
Lite glamour så där.

Sen så är ju själva resan en mara. Jag med min rygg och Maken med sin svanskota.
Vi får stanna och rasta ofta. Mina ben domnar av efter ett tag, så det är ingen kul resa på så sätt.
Samtidigt som det är lite kul att bara få se nåt annat för en stund.
Typ vägrenen.
Och viltstängsel.
Hoppas vi slipper halka och snö bara.
Och regn.

Gärna lite sol om jag nu får beställa, tack.


Och en otroligt tråkig sträcka mellan Skellefteå och Umeå. Boring!

Fast hotellfrukosten hägrar ju ;)
Bara en sån sak!

3 kommentarer:

  1. Vad har du gjort med käken då? :O , Hotellfrukostar är mums! ;)

    SvaraRadera
  2. Men baconet då? Det är ju därför man äter hotellfrukost. Varför skulle man annars släpa sig upp på morgonen?

    SvaraRadera
  3. Tjockisen, bacon är gott så det tar jag förstås om jag törs (återigen gallan)
    Allt är gott i hotellfrukost, tyvärr orkar jag inte hälften av vad jag skulle vilja.

    Jenny, jo, du jag har varit och fått en visdomstand utdragen i Sunderbyn.
    Satans ont får man dessutom på köpet!

    SvaraRadera