måndag 23 november 2009

Ormet kruper

Idag har jag grejjat med lite tyger. Bara det är en toppnotering.
Annars brukar jag bara vanka omkring och lyfta en tygbit för att sen lägga den någon annanstans.
Nu har jag sorterat lite.
Börjat välja ut lite broderier som jag ska beordra min brodermaskin att jobba med.
Lite sånt.

Inte mycket men litet.

Bakade Biscottisar igår.
Dom blev goda som attans, mandliga och citroniga.
Men få verkar det som.
Måste baka många många till. Så det räcker när man vill tröstäta men inte får äta tröstmat som choklad.
Nu sade jag mat om choklad om ni märkte det. Choklad är mat i mina ögon. Man lever gott på det.
Och fett.

Nu undrar ni varför rubriken heter Ormet kruper!?

Det undrar jag också.

8 kommentarer:

  1. Så otroligt imponerad jag blir! Baka biscottis! Är inte det svårt? Eller är det som skorpor?

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte heller rubriken. Men jag gillar den! Jag är ju lite dum i huet. Kan man få en bild på en tjusig tyghög?

    SvaraRadera
  3. Mandel och citron är ju nyttigheter, så nästa gång får du baka många, och riktigt vräka i dig! C-vitamin och någon essentiell fettsyra!

    SvaraRadera
  4. Agneta. Javisst, fullt av nyttigheter. C-vitamin i dagens flunsatider!

    Mockapocka. Baka biscotti är superlätt. Lättare än skorpor vill jag säga, men väldigt likt.
    Och gott!

    Kerstin. Jag ska försöka ta lite bilder på några tyghögar och lägga ut så du får se äkta kaos!
    ;)

    SvaraRadera
  5. Kan du inte skriva ut recept på dina goda biscottisar (stavning?) så man kan få provsmaka, jag menar provbaka.

    kram

    SvaraRadera
  6. Kan du inte skriva ut recept på dina goda biscottisar (stavning?) så man kan få provsmaka, jag menar provbaka.

    kram

    SvaraRadera
  7. fel fel fel feeeel. Tryckte på fel tangent så nu är det bara att skriva om igen då.

    kan du inte lägga ut recept på dina goda biscottisar (stavning?). Vill oxå prova!

    kram

    SvaraRadera
  8. Truddelutt, visst kan jag göra det.
    Tre gånger ska jag lägga ut receptet så det matchar dina kommentarer ;)

    Jag älskar kommentarer så jag tog med alla tre och blundade så fint för dom två som var exakt likadana ;)

    SvaraRadera