måndag 16 november 2009

Hemma igen!

Japp, min blogg har stått öde under helgen.
Jag har nämligen stäppvandrat igen.

Åter en Sundsvallsresa som bestämdes kl.20 i fredags kväll. Fem minuter senare så var hotellrum bokat och vi på väg till stan för att tanka inför lördagsmorgonens resa.

Ja, jag är liksom på gång just nu. På vift, i mitt esse, liksom på G.
Eller inte.
Vi beslöt iaf att åka ner och fota båtens skador då försäkringsbolagen ligger på om bilder och vi ville göra det innan snön.

Då fick jag träffa Acka igen.
Bara en sån sak!
Blev en snabb fika denna gång. Endast tre timmar lång.
En liten torr kaka tog vi, och kaffe utan grädde och socker.
Jag är nämligen bantare nu. På väg ner till normalvikt!

Ja, tjena!
Säkert.
En stackars blåbärsstubbe med maräng och grädde fick jag i mig.
*klickar med tungan*
Vikten bara rasar.

Eller inte.
Två hotellfrukostar har jag nu fått i mig.
Lördag kväll var vi bortbjudna hos F, och söndag kväll åt vi supergott på restaurang.
Samt lite godis.
Inte mycket, bara lite. Några chokladkakor och lite ostkrokar.
Inte mer.
Här överdrivs inte.

Sen kan jag nu informera er om en fundering jag fick idag när jag för en gång skull körde en bit.

Fick jag lära mig att hålla ratten tio i två?
Är det samma nu?
Eller var det tio i tre?

Själv föredrar jag antingen kvart i tre. *Man kan också se det som kvart över nio*
Eller så håller jag fem i halv sju *Detta kan också ses som tjugofem i fem*
Känns supernajs.
Sånt tänker jag på under skittråkiga vägavsnitt. Maken satt och blundade.
Jag hade dåsat innan medans han körde, då jag sovit dåligt i natt, i mjuka jävla sängar.
Jäkla Scandic.
Never again liksom.

Förra helgens hotell vann överlägset över denna helgs logi.
Frukosten var dock helt ok.
Vilket är viktigt.

Särskilt nu när det vankas en macka med ost, och en tekopp.
Hejdå juice, fil med flingor, ägg och mumsiga pålägg!
Vi ses nästa gång!


Nästa år alltså!

8 kommentarer:

  1. Åh, hotellfrukost... *får något glansigt i blicken*

    SvaraRadera
  2. Hello!

    Hotell bruden är det du?? :))

    Mysigt det lät,ha en fin Tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ok, sängarna OCH frukosten är viktiga(st) på hotell. Jag (eh, menar mannen) betalar ju flera hundratals kronor! Klart man ska både sova och äta bra, eller hur?!

    SvaraRadera
  4. Vill också bo på hotell!!!!!!!!
    *avgrundsvrål*

    SvaraRadera
  5. Agneta. Jo, hotellfrukost är något att sträva efter..

    Pia, jo hotellbrud är jag.

    Mockapocka. Det är viktigt med sköna sängar och god god frukost. Mycket frukost är gott.
    Även om man orkar lite så måste man ha mycket att välja bland ;)

    Kerstin, blåbär är väldans nyttigt. Och grädde är ju GI t.ex.
    FInfint som frukost kanske dessutom ;)

    Nilla, boka in dig och gubben på en hotellhelg. Garanterat att han skulle bli glad.
    Och mätt.
    Välj bara ett hotell med GOD frukost *säger hotellvana Ulrika*
    ;)

    SvaraRadera
  6. Är fem i fem ok... ;)

    SvaraRadera
  7. Anna, fem i fem låter helt ok.
    Bara det är på kvällen, dvs 16.55 ;)

    SvaraRadera