söndag 8 november 2009

Söndag och kvar i Sundsvall

Jag hade en dejt igår. Och inte vilken dejt som helst utan en dejt med Acka.
Jag hade en jättetrevlig stund.
Otroligt trevlig tjej, pratglad och positiv.
Vi hade ett slags powertalk.

Inte att förväxla med powerwalk vill jag poängtera, något som ingen av oss har någon dragning till.
Nej, vi är mer för stillasittande powertalkträffar.
Det är rent så att jag önskar vi bodde närmare varandra, för då skulle vi kunna ses oftare. 63 mil är ändå ganska långt, särskilt när det gäller enkel väg, vill man sen tillbaka hem så blir det ju det dubbla *förtydligar*.
Nog för att vi häruppe är vana med avstånd men det finns gränser.

Jo, Annika var jättetrevlig och det var himla kul att få chans till en träff IRL.
Jättetrevligt. Det lär upprepas.

Igår körde jag bil i flera timmar, först skjutsade jag Maken med kompis ut till båten, sen körde jag till Annika. Sen körde jag ut dit båten ska stå över vintern, sen tillbaka till Makens kompis bostad och sen tillbaka till hotellet.
Lång dag.
Trevlig men lång.

På hotellet blev det dags för en dusch, den nyinköpta badbomben fick vänta.
Ryggen var inte i badläge om jag säger så.
Duschläget gick dock bra, lite bastu och sen middag i hotellets restaurang.
Mycket gott allt.

Sen var det dags för rajtantajtan.
Eller inte beroende på hur man ser det. Om man med njutningsfylld rajtantajtan menar sängläge framför tv´n med dåsiga blickar mot tvrutan så var det precis vad som hände.
Vi njöt lika mycket bägge två ;)

Fredagskvällen intogs likadant.
Gud så trötta vi var.
Sju timmar och 63 mil i bil hit, sen ett körande på ca 15 mil till innan middag och sängliggning fick göra sitt.
Slö stund jag lovar.
Skön stund ändock.

Då såg vi Idol och fick uppleva glädjen när Rabih åkte ut. Det var väl ändå på tiden.
Han är charmig och så, men den rösten gör sig bäst någon annanstans.
Personligen så kan jag inte förstå juryns upphöjande till skyarna tidigare, även om dom ser en flickidol framför sig istället för sångkvalite. Att producera mängder av fjortisidoler ser jag inte meningen med, däremot att skapa en idol baserad på bra sångröst och utstrålning är något annat, även om dom passar fjortisklassen ändå.

Igår såg vi Pontare åka ut Körslaget.
Eftersom vi inte sett Körslaget tidigare så kan vi inte bedöma riktigheten i detta.
Däremot avnjöt vi en thriller senare.
Sen sov vi som stockar till åtta i morse.

Snacka om två halvdöda individer, fisket tar på en. Big time.!
Idag väntar en dag med en löjromsleverans, Maken är nu och färdigställer båten inför vintern, regnet igår gjorde att dom hellre ville ta det idag.
Vi ska ju ta hem elektroniken mm så att tjyven inte får lägga beslag på detta godis.

Jag väntar på att staden ska vakna.
Lite shopping väntar.
Jag avskyr vanligtvis att gå på stan, men nu känner jag för att leta mig en snygg väska. Min favorit har gått sönder och nu har jag en fulväska, och det vill jag inte ha. En snygg väska med många fack vill jag ha.
Helst nu!

Så nu en sväng runt några bloggar och sen får jag ta resten.
Off i go!

5 kommentarer:

  1. Men som du säger....
    Jättetrevlig. Jag?
    *rodnar klädsamt*

    Kan bara säga detsamma.
    Du behöver inte rodna. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med bloggträff!!!!

    Och vilken skön kväll ni hade, du och maken!

    SvaraRadera
  3. Alltså, nu är jag avundsjuk upphöjt till 2.
    Avundsjuk på Acka som fick träffa dig och avundsjuk på dig som fick träffa Acka. Multiplicerar man ihop det så blir det en faslig massa avundsjuka. Jag vet inte var jag ska göra av all...?
    Sälja den och köpa tågbiljetter norrut kanske?

    SvaraRadera
  4. Skor och väskor är rasande trevligt att shoppa :-)

    SvaraRadera
  5. Annika, du behöver inte rodna så, fast det är klädsamt. Du är ju helbästast!

    Agneta, jo helt perfekt helg!
    ;)

    Nilla. Många tåg går norrut. Kom! Kom! *bedjande*
    KOM! *beordrande*

    Skulle vara jättekul. Kom så slipper du vara avis, du passar perfekt in i vår powertalk!
    ;)

    Kerstin. Hittade varken eller ;(
    Dock hittade jag annat ;)

    SvaraRadera