onsdag 4 november 2009

Hyfsat

Ja, verkligen.
Hyfsat läge i käken, lite ont förstås men ändå överkomligt.
Jag var rädd att det skulle bli som i somras, då jag grät och låg i fosterställning av smärtan.
Infektion i käken känns mer, jag lovar.

Nu är det nästan mest tungpill i stygnen.
Bara en sån sak.
Nu har jag tungpill i gropen efter infektionstandsdragningen, och stygen efter visdomstanden.
Bara sådana saker!
Otroligt.
Och jag är bara 42. Tänk vilken tandstatus jag har på tio år. Hälften av tänderna kvar och inte en endaste brygga.
Jag har minsann hört vilka kval man får genomlida för att få en ny tand där den gamla satt.
No, not me.

Så internationell jag blev.
Jag kanske försöker träna inför New York-resan i mars.
Börjar jag nu kanske jag är fit for talk i vår.
Mest troligt inte.
Men iaf.

Nu ska jag sluta mitt fantastiska inlägg som säkert är av stort intresse för bloggvärlden.
Jag ska nu gå och titta till köttet som kokas, sen ska det bli blöta. Gud vad gott.
Och lättuggat.
Igår åt jag mos och köttfärssås, var väl ungefär vad jag klarar av just nu.

Förutom glass kanske.

Herregud nu kom jag igång igen, och inlägget som var slut och allt...

4 kommentarer:

  1. Huga! Indisponibel käke hör till det värre här i livet måste jag säga. Själv har jag bara erfarenhet av utdragna visdomständer men det var illa nog!

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för dig! Du skriver så bra,fängslar mig tillochmed om något så hemskt som tänder! :))

    Kram Pia,du ät glass och må gott!!

    SvaraRadera