fredag 30 oktober 2009

Fredags fRYS

Ja, där satt den, rubriken.
Fredagsmys släng dig i väggen.
Fredagsfrys ska det vara. Här kommer ett långt och tradigt inlägg.
Läs på egen risk!

Vi åkte ut till stugan igår och sov över till idag. Det var -4 i stugan när vi kom mitt på dagen, på kvällen hade vi +32....skönt..
Maken, min käre käre Make kom på så fiffigt att han skulle lägga ut några nät på dagen. Det hjälps vi åt med. Jag kör och han lägger.
Han vittjade före middagen och inget fanns på näten. Dom skulle få ligga tills imorse när vi skulle hem igen, då skulle vi åka förbi och dra dom.

Dock så ändrade sig käre Maken då han såg hur fort isen la sig, vi hade ju kört upp den när vi kom och han hade vid middagsvittjningen kört upp isen igen.
Dock ej vänt båten.
21.30 kom han på att vi skulle hjälpas åt att vända båten, så att vi skulle köra i isen med fören istället för aktern och motorn.
Jag lyste med ficklampan. Han körde.
Fram och tillbaka.
Fram och tillbaka.

Jag stod på vår kaj och frös medans jag lyste.
I långkallingar och en tunn jacka.

Då kom käre Maken på att vi måste nog ut och dra upp näten iaf.
Kul.

Mjae.
In i värmen och klä på sig, i hasten hittade jag varken mössa eller vantar.
Ut och köra i isen i mörkret.
Ingen fisk att tala om.
Bara kyla.

Snacka om att det var gott att komma in i stugvärmen med sina 32 varmgrader.

Sovit gott som tusan i natt.
Vi åkte hemåt på morgonen.
Vi hade bestämt att dra upp båten idag så vi for hem och hämtade båtvagnen.
Det var helt okul.
Den skramlade och lät nåt oerhört.
Hjullagren var körda.

Vi chansade ändå.
Chansningen gick turligt nog hem.
Vi kom hem med båt och vagn i ett stycke, någon fler resa blir det dock inte med det båtvagnet.
Det törs vi inte.

Så jag har frusit häcken av mig de senaste dagarna, nu har jag tagit en varm dusch och sitter nöjd och belåten här vid datorn.

Jag har skrivit flera inlägg sen sist men insåg innan jag skulle publicera dom att maken till tråkiga inlägg har jag aldrig sett förr.
Inser att livet är något mindre glamouröst än vad det kunde ha varit.

Inser också att detta inlägg är helt i klass med veckans tidigare tråkiga inlägg ;)
Kan dock som pluspoäng i tråkligan tala om att vår nya kaj som byggdes i somras nu har gått sönder pga storm och högvatten.
Bara en sån sak!
Nu blir det ombygge till sommaren, flytkaj och bommar.
Punkt slut!

Nå, detta publiceras iaf. Shit happens.

Fridens!

4 kommentarer:

  1. Dina inlägg är aldrig tråkiga!

    Bara så att du vet.

    Om jag ville läsa om glamorösa liv skulle jag köpa Svensk Damtidning eller vad de där tidningarna heter nuförtiden.Och så skulle jag läsa Anna Ankas blogg, om hon nu har någon. Det gör jag inte!

    Kanske skulle jag också försöka vara lite mer glamorös själv om jag var lagd åt det hållet. Men, nej.

    Glamour går fetbort, men en fiskarhustrus jämna plågor, det du!

    SvaraRadera
  2. Jag avundas dig inte ...
    Hoppas du får en härlig och skön helg!

    SvaraRadera
  3. Inget tråkigt inlägg alls!

    Möjligtvis lite isande. Huga vad kallt det låter. Jag blir fascinerad av vad mycket arbete det faktiskt ligger bakom för att vi landkrabbor ska få vår fisk... ;)

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska damen en fin dag,kram kram

    SvaraRadera