onsdag 25 november 2009

Läkarbesöket avklarat!

Gick hyfsat.
Inte för att han frågade hur jag mådde men jag fick iaf beskriva mina problem och symtom.
Bara det ett fall framåt.

Jag fick tillbaka mina värktabletter.
Eller dom har ju aldrig varit borta egentligen utan jag har varit tjurig på eget bevåg och slutat självmant, bara för att kolla och kunna jämföra med och utan tabletterna.

Och ingen abstinens har jag haft.
Jag kände inte ett dugg. Och jag slutade tvärt.
Och dessa besvär skulle visst komma redan efter första "missade" dosen, och sen skulle det riktigt jobbiga komma 1-2 dar efter avslutad behandling.

Känns skönt att jag varit utan tabletter i flera veckor och inte känt av abstinens utan bara mer ryggont.

Skönt att ha detta ur världen. Jag hade laddat med irriterade argument, mässade för mig själv hur jag skulle säga allt jag ville få sagt.
Det behövdes inte, men jag fick överrösta honom ibland. Det kändes så skönt att få tala om de symtom jag har och se att han förstod min situation.

Nu kan jag fokusera på annat.
T.ex en kontorsrenovering.
Rummet är tomt förutom datorn och dess bord, i övrigt ekar det mest.
Imorgon ska jag och kolla in tapeter, vill ha något i rostiga färger tror jag.
Eller brunt.
Igen.
Många nyanser av brunt har jag, och många fler går med.

Imorgon ska Maken flytspackla golvet, det lutar ett par cm där golvet "gått av".
Sen ska det torkas, golv ska läggas, tapeter ska upp och sen ska det möbleras igen.
Lite lurigt blir det, det är ju ett litet rum där vi vill få in så mycket som möjligt.

Det blir mer bänkytor, för jag vill kunna sköta bokföringen där. Då ryker lite skåputrymme som istället ska upp på hyllor.
Vill inte att det ska blandas så mycket olika färger, vill ha lite mer enhetligt men det blir svårt. Vi ska behålla våra Billybokhyllor med dörrar och sen får jag se.
Det ska i första hand vara praktiskt.
Fast också snyggt.
Ganska mycket snyggt förresten.
Och varmt.

Tja, vi får väl se om en vecka, då har vi bestämt att det ska vara klart.

Och så har vi julpyntningen till helgen, sisådär lagomt lätt att utföra i kaos, men skam den som ger sig!
Det är bara att pynta runtomkring.
Resten löser sig.

Tjaba!

3 kommentarer:

  1. Vad bra att du fick tillbaka tabletterna! (eller ja...) Men bra!! Skönt att du inte fick abstinens utan "bara" ont. Fast det är ju inte bra.
    Dum är det. Men nu blir det väl bättre då, tack vare tabletterna!

    Hoppas renoveringen går bra och att du hittar tapeter som du gillar! Vissa bruna nyanser är bara sååå snygga, typ kaffe, latte, choklad, coffee cream (rätt ljus) osv!!!

    Eller är det 70-talsbrun du gillar..?

    SvaraRadera
  2. Nej Agneta, jag är inte så förtjust i 70-talsbrun utan mer dom nyanser du nämnde.
    I köket har jag mörkt brun, lite typ mörk choklad, i vardagsrummet har jag lite mer cappucino. Jag gillar också beigeaktiga toner.

    Tapeten blev dock mörkt roströd eller vad det kan kallas. Snyggt tror jag att det blir.

    SvaraRadera