torsdag 19 november 2009

"Insert lysande rubrik*

Idag har jag inte gjort många knop.
Förutom en sväng gällande inköp av ny båt.
Vi har köpt en snygg och stabil båt. En mindre båt än den vi har nu, en smidig och mycket stadigare båt.

Jag längtar efter en prövotur, men det finns risk den turen får vänta till våren ;)


Nå, det är kul att veta att den finns på gården iaf. Bra pris och inte så ranglig båt är en bra båt.

Me like.



Observera att motorn som sitter på denna bild inte sitter på vår båt, vi har en 50 Hk som så småningom ska bytas ut till en större.
Men visst ser båten svindyr ut?


Haha, det är den ju inte.
Fattarni, den SER bara så ut, men vi vet bättre ;)


Och till våren ska vi ju sälja vår missanpassade sjunkbomb till båt, då någon stackare får överta dumbåten och vi får in hälften av vad denna båt kostade, fiffigt va?

Nu är ju båtsorten vi ska sälja populär så det blir en enkel sak, men iaf.


Båtmotorn byter vi senare.
När vi blir rika.
Typ.

Vilket kan ta ett tag misstänker jag.



Jag har fortfarande lite ont i käken, otippat nog när det gäller jag, som brukar ha otur när det gäller tänderna *fnyser*
Var ju och spolade i tisdags men det kanske behövs en gång till.


Känns kul det här med gapet.
Lite onödigt att ha så många tänder egentligen.
Jag frågade ju tandläkaren om en ny tand där sommarens hattand satt men efter en kort diskussion insåg jag fördelen med att vara utan.


Fördel nr 1 - Slipper allt elände som följer med en ny tand.
Fördel nr 2 - Slipper smärtan.
Fördel nr 3 - Se nr 1-2!!!!!


Ytterligare en fördel är ju att man kommer så lätt åt granntänderna om en är borta.
Det gäller bara att man har gnagtänder kvar precis ovanför s.a.s.
Är ju taskigt om man har varannan tand och så misstämmer det med över och underkäken. Liksom inga träffytor som kan finfördela mat och godsaker.


Taskigt vid godisätning ffa.

Och kött.


På tal om ovanstående och ingenting så gjorde jag ett fatalt misstag igår. Maken gjorde älgköttsoppa och jag började gnaga på en morot.
Big Misstake!

Fick en jäkla hård liten bit att lägga sig bakom sista tanden, mot den bortopererade tandens kvarlämnande krater.


Ajaj, fick utföra en akut operation själv. Tandtråd och tandpetare användes och biten kom loss.


Sensmoralen lyder: Gnag aldrig på grönsaker!
Ta en choklad istället!

2 kommentarer:

  1. Föst måste jag säga AJJJJJ,vad det måste ha gjort ont med moroten!! :(

    Sen måste jag ju säga SNYGG BÅT!! Hoppas den ska fungera bra och att ni blir nöjda!

    Ha en fin fredag,kram Pia

    SvaraRadera
  2. Gillar din sensmoral.

    Jag gjorde misstaget att käka en kebabtallrik en gång när jag dragit bort en visdomstand. Det där kebabköttet la sig fint i gropen och smakade SKIT dagen efter. ISCH! Var bara att fara tillbaka till tandisen och få hålet spolat. Bläk!

    Du, vilken underbar Vyfrånstuganbild!
    Kram på dig min vän!

    SvaraRadera