onsdag 11 november 2009

Min bästa tid är nu.....

Ja, tjena. Säkert liksom.
Inte!

Vi kom hem från Sundsvall måndag em, kvällen spenderades raklång halv/helsovandes.
Igår tisdag så slet jag med lönerna till våra anställda. Tack och lov så har vi bara anställda säsongsvis, annars bleve jag väl heltokig.
Maken gillar mig halvtokig och det är inte värt att riskera husfriden för pappersarbete.
Vi åkte runt och betalade endel sina löner. En tung dag som jag bedrev slitandes mitt hår pga alla ansvarstyngda sysslor med att räkna pengar och skriva dokument.
Kvällen sov jag mig igenom. Igen.

Superkul och intressant är jag.

Varför är det då JAG som gör Makens bokföring och deklarationer?
Tjaa, säg det.
Enligt Maken är det för att jag är bättre på siffror. * ? ? ? *
Hm, jag kan inte lägga ihop två ental utan att ta fram mobilen, kanske något överdrivet men ändå.

Sen så hände det ju sig så att vår fiskebåt slet sig och skadade sig själv och en intilliggande kamrat i småbåtsklassen förra veckan.
Detta har givit Maken sjutton nya gråa hår (även om han hävdar att han är lika svarthårig som förr, fast möjligtvis kan man väl säga att han är mörkhårig och inte svart, som nu blivit lite gråsprängt) för nu handlar det om försäkringsbolag igen.

Inbrottet i vår nya lastbil i våras slutade med ingenting. Vi struntar i att låsa dörrarna för att byta lås blev för dyrt med tanke på självrisken.

Denna gång så gäller två försäkringar.
Därav två självrisker.
Dubbelt kul m.a.o.

En försäkring gäller båten och en gäller ansvaret.
Ansvarsbiten gäller ju den andra båten vars motor skadades av att vår åtta ton tunga båt gnuggades mot hans motor.

Nu skadades väl inte andra båtens motor mycket egentligen, en omlackering vore nog, men ägaren tar ju chansen och anmäler skador från sina egna grundstötningar etc, skador som funnits på båten i åratal och som Maken själv sett under våren.
Men utan bevis så är det bara att punga ut.

Nästa försäkring gäller skador på vår båt.
Tjugotusen i självrisk, hurra liksom.
Nå, hä som havs hä skafs, som man säger där jag kommer ifrån.

Och den sköna känsla som bör infinna sig efter fisket har ännu inte riktigt slagit till på allvar.
Nu ska jag betala några löner till ikväll, samt göra skattedeklaration och skriva arton kontrolluppgifter, samt div. arbetsgivarintyg.

Kul i kvadrat typ.
Inte.
Och fet är jag ännu. Som kronan på verket!

Tack för alla diet tips som strömmat in till redaktionen!
Jag väljer nog cupcakedieten som gladmymlan tipsade om. LCHF eller vad dom heter väljer jag inte.
Inget för mig.
Inte potatis, bröd utan bara fettiga produkter. Bläh.
Jag gratulerar alla som fixar den dieten för den verkar ju rätt sund, men jag kör min egen sundhetsmetod. Äta regelbundet, av allt men mindre, ge fan i sötsaker och mackor, och försöka röra på döfläsket lite.

Igår svalt vi till eftermiddagen, då vi åkte runt och betalade folk, när vi fått tag i alla som då gick att få tag i ansåg vi att det vore ett dåligt omen att börja banta på ett så ojämnt datum, att vi köpte oss två Friendship på kinarestauranten och tog med oss hem. Det smakade underbart, så gott att jag somnade på studs sen jag tuggat ur sista tuggan.

Idag är visst ett ännu ojämnare datum, om man så vill 11/11.
Fast när jag ser det i skrift ser jag ju att det är rätt jämnt ändå.
Satan också.
Nå, bajbaj fetma!

Idag ska jag dock få åka och ta stygnen i munnen! Längtar så jag dånar.
Det smakar fan i munnen och jag misstänker stygnen samt svårigheter att rengöra dom tänder som är grannar till den som nu opererades bort.
Sköönt.

Nu gratulerar jag er (förmodligen inte så många) som orkat igenom detta innehållsrika och fantastiskt intressanta inlägg.
Grattis till det
;)

*suckar och återgår till bokföringen*

2 kommentarer:

  1. Tack! Jag har all tid i världen idag... tvätten kan vänta, liksom allt annat! Nu har jag fått en kopp kaffe (två snarare) och kan lugnt sitta och slappa i soffan!

    SvaraRadera
  2. Lätt! Du anar inte hur trevligt och kul ditt inlägg var i jämförelse med det jag egentligen borde läsa.

    SvaraRadera