torsdag 12 november 2009

Raggar fler bloggläsare!!

...här vid datorn.
I rummet bredvid hör jag TV´n, det är Efter Tio med Malou. Där handlar diskussionen om bloggar och inbjudna är Kenza och en fjortis som jag inte vet vad hon heter (och vill kanske inte veta heller).
Då inser jag vad som lockar folk till ens blogg.
Dom sitter med typ 90.000 besökare varje dag (Kenza åtminstone), superspacklade och "perfekta".

Shopping.

Jo, det handlar om prylar och shopping.
Och vad dom kostar. Detta har jag insett under en research gjord på tio minuter där jag kollade några olika poppisploggar.

Därför ska jag nu (i jakt på fler besökare) berätta om vad jag handlat det senaste halvåret.
Detta eftersom jag avskyr att gå på stan och min skörd därför blir desto mindre.

* Handlade en foundation på Åhlens i Sundsvall för 119 kr (minns inte riktigt kan vara mer också)

* Ögonbrynspenna (heter kanske något annat i sminkträsket) för tja, kanske runt en hundring...

* Köpte en Mascara här efter fisket eftersom jag harvat på med min Kanebo långt efter det att den var slut. Gjorde här ett tvärt kast och köpte en annan sort, bara för att testa. Minns inte vad det var för sort så här på rak arm men den var gul. Ja, inte mascaran utan tuben eller vad jag ska säga. Ful tub förresten.

* Köpte några läckra underkläder före fisket. Köpte Sloggi Maxi med bred resår. Köpte 6 för priset av 4.
Det såg tragisk ut i troslådan före denna investering kan jag erkänna.

* Köpte en kofta på Åhlens Plusavdelning i Sundsvall. Gråsvart för 350 spänn. Kommer inte att visa bilder med den på mig av det skälet att jag raggar läsare och inte vill skrämma bort dom jag redan har.

* Köpte en grön tunika på ovan nämnda ställe för samma summa tror jag. Den var liksom manchestrig och jättefin. Trivs jättebra i den.
Inga bilder här heller av ovanstående skäl.

* Tjaa, nu blir det svårare. Köpte ett gäng svarta t-shirts på Ellos.

* jo, nu kom jag på. Köpte också en halsduk på Åhlens i Sundsvall (åhlens tjänade en hacka på mig kan jag lova)

* Igår köpte jag en väska. Jo, det är sant. Jag hittade en på Mariannes Skor här i Kalix för den extravaganta summan av 339 kr.

Nu är ni fångade va?
Jag menar helt förtrollade.
Superintressanta informationer (trots inga bilder på ovan nämnda saker, kanske jag fotar allt så ni får ta del av det fotografiska också, vi får se)

Det som kan skilja mellan mitt inlägg och shoppingbloggarna kan, och jag säger bara kan, vara priset på grejerna.
Det handlar visst om att handla dyrt.
Åh, dessa snygga skor hittade jag för 8699 kr.
Denna outfit kostade endast 1689 för blusen och 4963 kr för kjolen, typ.

Känner här någonstans att jag nog knappast fångade några nya läsare med detta inlägg. Kan vara Sloggitrosorna kanske, eller så Pluskollektionen jag vet inte, men kanske jag ska sluta här innan jag skrämmer bort alla helt.

Tur att jag inte jagar läsare. Jag har inte rätta drivet för det. Jag skriver när jag känner för det, läser andras av samma orsak.
Mängden spelar ingen roll.
Jag tycker detta bloggande är för mig ett slags umgänge.
På mina villkor.
Här krävs bara lite intresse, kan vara social när jag har förmågan att vara det.
Få känna glädje och nyfikenhet när jag loggar in och ser 4 kommentarer, t.ex.
Otroligt kul.

Sen så är det kanske jobbigt att logga in och se 29.683 kommentarer att publicera så det skippar jag.

Så jag säger Hej till Publiken och är toknöjd med det ;)

10 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Eh, tipsen menar jag! Ifall jag får för mig att öka på mina antalet läsare så vet jag hur jag ska bära mig åt!

    *funderar shopping*

    SvaraRadera
  2. Haha! Tur att man inte är så poppis då... ;)

    SvaraRadera
  3. okey nu fattar jag, fan vad bloggläsare jag kommer få nu då, eftersom jag skrev upp att jag storhandlat på statoil idag!

    gött...vrider mina händer o flinar över femtio kommentarer å det snaraste:)

    kramen o tack för värdefullt tips!!!!!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag föredrar underbar läsning istället för bilder på dyrt shoppade tingestar, så jag stannar hos dig!!! <3

    SvaraRadera
  5. Räknas storhandling på City Gross? Blev dyrt o en jäkla massa grejer ;)

    SvaraRadera
  6. Ni är så gulliga alla ni som läser min blogg ;)

    Madlar, ja storhandlingar räknas annars får man inte mycket sagt på bloggen.

    Kerstin, lavvjobäkk

    Annabellan, sisådär lagom är ju bäst!
    ;)

    Agneta, men DU handlar ju. Ofta. Väskor bl.a, du är ju tokhet inom bloggbranchen.

    Gladmymlan. Klart du ligger bra till. Storhandling på statoil är tokbra.
    Kom just på alla tankningar vi gjort på sistone,kanske dom skulle ha platsat bra?

    Nilla, superbra. Du och jag Nilla.... mysbrallor på och ingen shopping = kalas ;)

    SvaraRadera
  7. Hahaha, vad rolig du är. Faktum är att just modebloggar/shoppingbloggar är för mig så trista. Jag gillar att läsa vanliga människors bloggar. Fortsätt skriva som du gör.....jag läser gärna.

    SvaraRadera
  8. Hahaha!
    Kan lova av hela mitt hjärta att ingen av dessa modebloggar kan fånga mitt intresse som din blogg kan. Modebloggar är nämligen trista och det är inte din. *smörar*

    Jag skriver inte heller för att jaga läsare. Jag har mina bloggisar och är så nöjd med dem jag har.
    Skulle inte hinna med att ha flera bland mina länkar heller. Är ju redan så dålig på att besöka dem jag har (skyller på praktiken och den lilla latmasken som kryper fram när jag kommit hem).

    Det roligaste av allt är ju att man fått nya vänner. Vänner som är vänner på ett annorlunda sätt. *gillar*

    Kram på dig!

    SvaraRadera